لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۹

اتحادیهٔ اروپا به برخی از افراد و شرکت‌های ایرانی تعزیرات وضع کرد


تصویر آرشیف : بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق جمهوری اسلامی ایران
تصویر آرشیف : بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق جمهوری اسلامی ایران

اتحادیه اروپا و بریتانیا بر چندین جنرال نظامی و شرکت اسلحه ایران که در رساندن طیاره های بی پیلوت کامیکازی یا انتحاری ایران به روسیه در جنگ اوکرائین دست دارند ، تحریم ها را وضع نمودند.

در این رابطه هم اتحادیه اروپا و هم بریتانیا به سه جنرال ایرانی و شرکت که درون های بنام شاهد را تولید می کند اشاره کرده اند.

تورن جنرال محمد حسین باقری لوی درستیز فعلی قوای مسلح ایران، افسر اکمالاتی جنرال سعید حجت الله قریشی و برید جنرال سعید آغاجانی فرمانده برنامه درون یا طیاره های بی پیلوت سپاه پاسداران انقلاب ایران در این تحریمها شامل اند.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا که اکنون بدست جمهوری چیک میباشد اعلان نمود که اتحادیه اروپا حاضر است تحریم ها علیه چهار نهاد دیگر ایرانی را که قبلا اعلان کرده بود، تمدید نماید.

درون یا طیاره های بی سرنشین ایرانی توسط اردوی روسیه در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار میگیرد
درون یا طیاره های بی سرنشین ایرانی توسط اردوی روسیه در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار میگیرد

جیمز کلیورلی James Cleverly وزیر خارجه بریتانیا گفت که حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکرائين قابل تاسف بوده و یک دلیل واضح است که ایران نقش بی ثبات کننده را در امنیت جهانی بازی میکند. او افزود امروز کسانی را مجازات می کنند که طیاره های بی پیلوت را به روسیه میدهند تا افراد ملکی را در اوکرائین مورد حمله قرار بدهد.

در ظرف ده روز گذشته ۳۰۰ هدف مربوط به سیستم انرژی اوکرائین را با درونهای شاهد ساخت ایران مورد حمله قرار داده است.

وزیر خارجه اوکرائین از این تصمیم اتحادیه اروپا و بریتانیا استقبال کرد.

رئیس جمهور اوکرائین ولودیمیر زیلنسکی به تاریخ ۱۹ اکتوبر گفت که ۲۳۳ درون ساخت ایران را در ظرف ده روز سقوط داده اند .

در عین حال وزیر انرژی اوکرائين گفته که روسیه در ظرف ده روز گذشته ۳۰۰ هدف مربوط به سیستم انرژی اوکرائین را با درونهای شاهد ساخت ایران مورد حمله قرار داده است.

روسیه از استفاده کردن طیاره های بی پیلوت ایران در جنگ اوکرائین اظهار بی خبری می کند و ایران هم می گوید که این ادعا ها اساس ندارند.

XS
SM
MD
LG