لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۸

نشریهٔ یورویشیا ریویو: طالبان در قرعه کشی یک میلیارد دالری جوبایدن٬ برنده شدند


تصویر آرشیف: تعدادی از افراد مسلح طالبان
تصویر آرشیف: تعدادی از افراد مسلح طالبان

روزنامه واشنگتن تایمز

  • روزنامه واشنگتن تایمز چاپ امریکا در مورد تازه ترین فرمان رهبر طالبان مبنی بر اجرای حدود شرعی پرداخته و نوشته که افغانستان تحت حاکمیت طالبان یکبار دیگر جنایتکاران را با اعدام و قطع عضو بدن مجازات می کند.


ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان هفته جاری در تویترش اعلام کرد که ملا هبت الله آخندزاده در دیدار با شماری از قضات به آنها توصیه کرده که برای جرایم خاص دستورات شرعی را صادر کنند.

حدود و قصاص، احکام شرعی است که طالبان برای جنایات مختلف در دهه ۱۹۹۰ تطبیق می کردند.

واشنگتن تایمز در ادامه به نقل از بخشی از مصاحبه سال ۲۰۲۱ خبرگزاری اسوشیتد پرس با نورالدین طرابی وزیر عدلیه حکومت طالبان نوشته که گفته است، طالبان می خواهند که جنایتکاران را براساس قوانین شرعی مجازات کنند.

اما او همچنین اشاره کرده که ممکن این بار احکام شرعی در ملاء عام تطبیق نشود.

در ادامه به تحقیق حقوقی پوهنتون تکزاس در مورد احکام شرعی اشاره شده که گفته است، در موارد انتقام، اغلب به اقارب قربانیان این اختیار داده می شود که انتقام بگیرند و یا هم غرامت دریافت کنند.

واشنگتن تایمز همچنین نوشته که فرمان جدید رهبر طالبان در حالی صادر شده که حکومت طالبان هفته پیش زنان را از رفتن به مراکز ورزشی، حمام های عمومی و پارک های تفریحی منع کرده است.

نشریهٔ یورویشیا ریویو

  • نشریهٔ یورویشیا ریویو مطلبی را در مورد کمک های مالی حکومت امریکا به طالبان زیر این عنوان نوشته است: " طالبان در قرعه کشی یک میلیارد دالری بایدن برنده شدند."

اما این نشریه همچنین پرسیده که این پول به کجا میرود؟

سیگار یا دفتر سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان گزارش سه ماهه خود را در ۳۰ اکتوبر امسال به کانگرس فرستاد که در آن از کمک مالی یک اعشاریه یک میلیارد دالری امریکا با طالبان پس از خروج نیروهایش از افغانستان پرده برداشت.

در ادامه می خوانیم که تاسف بار است که نهاد های در سطح وزارت ها از همکاری با تحقیقات سیگار در این مورد خودداری کردند.

مقام های اداره بایدن بارها گفته اند که با مردم افغانستان کمک می کنند به طوری که پول های ارسالی به افغانستان به دست طالبان نیفتد.

XS
SM
MD
LG