لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

کمک های نقدی به افغانستان در اختیار کی ها قرار می گیرد و در چی راه های مصرف میشود؟


تصویر آرشیف
تصویر آرشیف

د افغانستان بانک که تحت کنترل حکومت طالبان است، از انتقال بخشی از پول های منجمد شدۀ این بانک به صندوق امانت در سوئیس انتقاد کرده است.

اعضای بورد این صندوق که برای نظارت بر حدود سه میلیارد و پنجصد میلیون دالر افغانستان ایجاد شده، برای نخستین بار دوشنبه در شهر ژینو تشکیل جلسه دادند.

این پول ها مشمول هفت میلیارد دالر د افغانستان بانک، می شود که پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان بر این کشور در ماه آگست سال ۲۰۲۱، از سوی ایالت متحده منجمد شده بود.

د افغانستان بانک سه شنبه در خبرنامه ای گفت که این پول ها ملکیت افغانان است و سال های سال از آن برای حفظ ثبات پولی، تقویت سیستم مالی و تسهیل تجارت با جهان استفاده شده.

در ادامه آمده است که اقدام امریکا در مورد تاسیس صندوق و انتقال پول ها به آن بدون در نظرداشت نگرانی هایی د افغانستان بانک صورت گرفته و غیرعادلانه است.

ایالات متحده در ماه سپتمبر امسال اعلام کرد که نیم پول های منجمد شدۀ افغانستان را برای مصرف جهت کمک اقتصادی به افغانستان، به صندوق امانت در سوئیس انتقال می دهد.

این در حالی است که مردم در افغانستان شکایت دارند که وضعیت اقتصادی شان به شدت خراب است و به گفتۀ شان پول هایی که در افغانستان سرازیر می شود در دسترخوان شان تغییری نیآورده است.

ژکفر احمدی در این مورد با نجیب آزاد، رئیس جنبش باور در ایالات متحده گفت و گو کرده و نخست پرسیده است که کمک های بشردوستانه ای که به گونۀ نقدی با افغانستان صورت می گیرد، در کجا مصرف می شود و به کی ها می رسد؟

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:01 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG