لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۵ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۴۸

جرمنی: شلاق زدن در محضر عام عمل نادرست و دور از کرامت انسانی است


عکس از آرشیف- یک تفنگداران طالبان یک مرد افغان را با شلاق می‌زند.
عکس از آرشیف- یک تفنگداران طالبان یک مرد افغان را با شلاق می‌زند.

جرمنی شلاق زدن افغانان را تخطی از کرامت انسانی خوانده است.

سفارت جرمنی در افغانستان که اکنون از برلین و دوحه فعالیت دارد، در صفحه رسمی توییتر خود نوشته است که شلاق زدن افغان ها را محکوم می‌کند.

در توییتر سفارت جرمنی آمده است که "در حاکمیت طالبان در افغانستان افغانان یکبار دیگر در محضر عام با شلاق زده می‌شوند، ما این عمل نادرست و دور از کرامت انسانی را به شدت محکوم می‌کنیم."

جرمنی حکومت طالبان را مکلف می‌داند که در بخش قوانین بین المللی و جلوگیری از شکنجه کنوانسیون سازمان ملل متحد را رعایت کند.

اما وزارت خارجه حکومت طالبان در مورد این واکنش جرمنی عکس المعل تند نشان داده است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان در پاسخ این تویت نوشته است که عملی کردن شریعت عدل است.

او جرمنی را به نژاد پرستی و داشتن کمپ های کار اجباری متهم کرده و این گونه اظهارات را قابل نگرانی خوانده است.

پیش از این ذبیح الله مجاهد نشان دادن واکنش برخی از سازمان های بشردوستانه و تعدادی از کشورها را در مورد شلاق زدن برخی از افغان ها در محضرعام توهین به اسلام خوانده بود.


شلاق زدن دوازده تن به شمول سه زن در ولایت لوگر از سوی طالبان سبب شد که طالبان یکبار دیگر به نقض حقوق بشر و در کنار آن تخطی از کرامت انسانی متهم شوند.

طالبان همچنان متهم اند که با زنان تبعیض جنسیتی کرده و در برابر آموزش، کار و مشارکت سیاسی و اجتماعی آنها موانع ایجاد کرده اند.

اما آنان از این تصمیم خود دفاع کرده و می‌گویند که حقوق زنان را در چوکات شریعت اسلامی برای شان داده اند، چوکاتی که تا حال در مورد آن یک تعریف واضح ارائه نکرده اند.

XS
SM
MD
LG