لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

سرمنشی ناتو: اگر جنگ اوکراین از کنترول خارج شود٬ خیلی زیانبار خواهد بود


تصویر آرشیف: سربازان اوکراینی در جریان حرکت به خط مقدم نبرد
تصویر آرشیف: سربازان اوکراینی در جریان حرکت به خط مقدم نبرد

سرمنشی ناتو می گوید که اگر جنگ اوکراین از کنترول بیرون شود، خیلی زیانبار خواهد بود.

ینس ستولتنبرگ به روز جمعه (۹ دسمبر) در گفتگو با شبکه تلویزیونی NRK ناروی همچنان گفت، تا اکنون مسایل به سمت نادرست روان بوده اند و این خطر وجود دارد که به بحران بزرگ مبدل شود.

به گفتۀ ستولتنبرگ، جنگ جاری در اوکراین خیلی هراسناک است. او افزود که اگر به همین ترتیب جنگ ادامه یابد، ممکن به بحران چند جانبه مبدل شود و به جنگ میان روسیه و ناتو بی انجامد.

اما سرمنشی ناتو گفته که این پیمان نظامی همه روزه تلاش می کند تا جلو چنین بحران را بگیرد.

ینس ستولتنبرگ که زمانی به عنوان صدراعظم ناروی هم کار کرده، در صحبت روز جمعه از این یاد آور شده که احتمال جنگ چند جانبه وجود دارد اما به باور او مهم است تا جلو چنین جنگ گرفته شود.

ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو
ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو

ستولتنبرگ افزوده که اگر سایر کشور های اروپایی در جنگ دخیل شوند، باعث شده می تواند که جنگ به سایر مناطق اروپا هم کشانیده شود.

منشی ناتو: اگر ناتو در جنگ دخیل شود٬ دامنهٔ جنگ به سایر نقاط اروپا هم کشانده خواهد شد

کریملین بار ها متحدان ناتو را متهم کرده که با فراهم کردن کمک های نظامی، آموزش سربازان و شریک کردن اطلاعات استخباراتی برای حمله بر نیرو های روسی، در این جنگ دخیل شده اند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که جنگ شدید در شرق و جنوب اوکراین، به ویژه مناطقی که روسیه در ماه سپتمبر آنها را به صورت غیرقانونی به قلمرو خود ضمیمه کرد، ادامه دارد.

دفتر رئیس جمهور اوکراین به روز جمعه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، در حملات راکتی، ۵ غیر نظامی کشته شده اند و ۱۳ تن دیگر هم زخم برداشته اند.

همزمان با این ایالات متحده امریکا برای تقویت قوای هوایی اوکراین، کمک ۲۷۵ میلیون دالری تازه را اعلام کرده است.

جان کربی سخنگوی قصر سفید شام روز جمعه (۹ دسمبر) به خبرنگاران گفت که با کمک ایالات متحده، قوای هوایی اوکراین تقویت خواهد شد تا جلو حملات طیاره های بی سرنشین روسیه را بگیرد.

XS
SM
MD
LG