لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۲

ادامه جنگ در اوکراین؛ روسیه بخش‌های از شرق اوکراین را زیر آتش گرفت


آرشیف - جنگ در اوکراین
آرشیف - جنگ در اوکراین

سرقوماندانی نیروهای مسلح اوکراین در جلسه توجیهی صبح امروز (۲۷ دسامبر) گفت که نیروهای روسیه حملات جدید را بر شهرهای باخموت و آودیوکا در شرق این کشور انجام داده اند و لوهانسک و خارکف دو منطقه شرقی دیگر اوکراین به غیر از دونتسک، به طور مداوم هدف بمباران روسیه قرار گرفته اند.

به گفتۀ مقامات نظامی اوکراین، نیروهای روسی در خرسون، مناطق پرجمعیت را در امتداد ساحل راست دریای دنیپرو بمباران کرده اند و نیروهای اوکراین با حمله بر مواضع روسیه در نزدیک نووبیلوزرکا در منطقه زپروژیا پاسخ داده اند.

وزارت دفاع بریتانیا نیز در بولتن خبری روزانه خود تأیید کرده که در دو روز گذشته مناطق دونتسک و لوهانسک در معرض شدیدترین حملات روسیه قرار داشته و در ۴۸ ساعت گذشته، جنگ‌ها در اطراف شهر باخموت، مناطق دونتسک و نزدیک سواتوف در لوهانسک متمرکز بوده است. براساس این بولتن، نیروهای روسیه همچنان به حملات مکرر و در مقیاس کوچک در این مناطق ادامه می‌دهند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوراوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوراوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانه خود دیروز گفت که کمبود برق و پرچاوی‌ها همچنان ادامه دارد و حدود ۹ میلیون اوکراینی بدون برق مانده اند.

به گفتۀ زلنسکی در نتیجۀ تلاش‌های انجنیران و تکنیشن‌های اوکراینی، مدت زمان پرچاوی ها در حال کاهش است.

رئیس جمهور اوکراین در مورد وضعیت در خط مقدم جبهۀ جنگ گفت که مناطق باخموت و آودیوکا به حداکثر تمرکز نیاز داشته و حالت در آنجا سخت و دردناک است.

آخرین موج حملات طیارات بی‌پیلوت به زیربناهای اوکراین ۱۹ دسامبر زمانی رخ داد که نیروهای روسی با استفاده از طیارات بی‌پیلوت نوع "شاهد" کامیکازه ساخت ایران بر اوکراین حمله کردند و این حملات بر شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و حومۀ آن انجام شد.

در این حال سرقوماندانی نیروهای روسیه اعلام کرده که نیروهای این کشور در ۲۴ ساعت گذشته در دو حمله راکتی، ۴۴ راکت را بر مواضع نیروهای اوکراین در ۲۵ شهرک اطراف باخموت و آودیوکا، پرتاب کرده اند.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه (بیست و ششم دسمبر) ادعا کرد که سه تن از پرسونل نظامی روسی در نتیجۀ سرنگون شدن یک طیارۀ بی‌پیلوت اوکراینی کشته شدند که گفته می‌شود بر فراز یک پایگاه بمب افکن‌های ستراتیژیک مسکو در منطقه ساراتوف در جنوب غرب روسیه، سقوط کرده است.

این حمله به منظور افشای درزها و خلا‌های سیستم دفاع هوایی روسیه صورت گرفت.

XS
SM
MD
LG