لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

گوشه های تازهٔ جنگ اوکراین؛ ۶۳ سرباز روسی در یک حمله راکتی کشته شدند


تصویر آرشیف: نیروهای اوکراینی سوار بر یک تانک دیده میشوند
تصویر آرشیف: نیروهای اوکراینی سوار بر یک تانک دیده میشوند

اردوی روسیه در یک اعتراف نادر اعلان کرد که ۶۳ سرباز روسی در حمله موشکی اوکراین به یک پایگاه نظامی موقت در نزدیکی شهر دونتسک کشته شدند.

این شهر اوکراین زیرتصرف نیروهای روسی وجدایی طلبان است.

پس از آنکه اردوی اوکراین و شبکه های اجتماعی حامی روسیه از کشته شدن صدها نفر در این حمله خبر دادند، روسیه کشته شدن سربازان خود را تایید کرد.

جنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در پیامی از مسکو گفت:

«رژیم کییف شش راکت از یک راکت انداز HIMARS ساخت ایالات متحده به سمت یک اردوگاه موقت یک واحد نیروهای مسلح روسیه در نزدیکی Makiyuka در جمهوری خلق دونتسک شلیک کرد. دستگاه های دافع هوای روسیه دو موشک HIMARS را رهگیری کرد. ۶۳ سرباز روسی بر اثر اصابت این موشک های دارای انفجار قوی در منطقه اردوگاه موقت کشته شدند. تمامی مساعدت ها و همکاری های لازم به بستگان و دوستان سربازان کشته شده انجام خواهد شد."

قوای اوکراین در حال آزمایش یک طیاره بدون سرنشین در خط مقدم نبرد
قوای اوکراین در حال آزمایش یک طیاره بدون سرنشین در خط مقدم نبرد

نیروهای روسیه همچنین بلافاصله به مناطق مختلف و پایتخت اوکراین حملات راکتی را آغاز کردند. اردوی اوکراین مدعی شد که ۴۴ راکت روسی را روز دوشنبه در هوا ازبین برده است.

اردوی اوکراین مدعی شد که ۴۴ راکت روسی را روز دوشنبه در هوا ازبین برده است.

با این حال، شاروال کییف، ویتالی کلکچو، اعتراف کرد که تاسیسات برق در اثر حملات راکتی روسیه تخریب شده وبسیاری مردم از جریان برق و امکانات گرم کردن خانه های خود محروم شده اند.

از حمله روسیه به اوکراین ده ماه می گذرد.

اگرچه تلفات سنگینی به طرفین وارد شده اما نیروهای روسیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور از جنگ دست نمی کشند وشرط های خاص خود را برای گفتگو دارند.

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا بار دیگر تعهد خود با اوکراین را تجدید کرد. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز دوشنبه پس از گفتگو با رئیس‌جمهور اوکراین، در چندین تویت خود گفت که اتحادیه اروپا تا زمانی که تهاجم روسیه ادامه دارد، در کنار اوکراین خواهد بود.

او دراین گفتگوی خود به مناسبت سال جدید با ولودیمیر زلینسکی ، به کمک های مالی نیرومند به اوکراین اشاره نموده گفت که روند کمک های ۱۸ میلیارد یورو به زودی آغاز می شود.

XS
SM
MD
LG