لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۳

منبع برق تاسیسات هسته ای اوکراین در نتیجه حملات راکتی روسیه قطع شده است


 تاسیسات هسته ای زپروژیا در اوکراین
تاسیسات هسته ای زپروژیا در اوکراین

اداره بین المللی انرژی اتمی میگوید که به دلیل حملات راکتی روسیه، منبع برق اصلی تاسیسات هسته ای زپروژیا( Zaporizhia ) در اوکراین قطع شده است .

رافائل گروسی، رئیس اداره بین المللی انرژی اتمی میگوید، هر شش ریکتور نیروگاه هسته ای زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه هسته ای در اروپا محسوب میشود، دیگر کار نمیکند. اما صرف مرکز عملیات خارجی ماشین های سرد کننده ریکتورها و سایر فعالیت های ضروری این نیروگاه هسته ای فعال بوده و برق لازم نیز برای آنها تامین شده است.

کارشناسان اداره بین المللی انرژی اتمی که در این نیروگاه حضور دارند، گزارش داده اند که ارتباط نیروگاه هسته ای زپروژیا با کیبل حمایتی آن، در اواخر روز گذشته قطع شد و دلیل آن حملات راکتی بود که به این کیبل آسیب وارد کرده است.

در این حال الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین ادعا کرده که روسیه پس از حمله به اوکراین، درگیر بحران شده و به زودی سفربری نیروهای دیگر را اعلام خواهد کرد.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین

در تازه ترین گزارش ها از اوکراین گفته شده که سیستم های مدافع هوایی اوکراین حملات طیارات بی پیلوت روسیه به شهر کییف پایتخت این کشور را دفع کرده است.

ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی روزانه خود اعلام کرد که این کشور در حال بررسی توسعه سیستم های مدافع هوایی خود است.

ولادیمیر زلینسکی: اوکراین در حال بررسی توسعه سیستم های مدافع هوایی خود است.

اولکسی کولیبا، والی کیف گفته که روسیه بار دیگر تاسیسات اصلی و زیربنایی اوکراین را با حملات خود، هدف قرار داده است.

کولیبا در شبکۀ تلگرام خود نوشته که سیستم هاى ضدهوایی اوکراین طیارات بی پیلوت روسی را سرنگون کردند.

مقامات ملکی شهر کییف پایتخت اوکراین همچنین گفتند که حملات نیروهای روسیه در طول شب نتوانسته اهداف را مورد اصابت قرار دهند و پنج طیارۀ بی پیلوت در شهر کیف سقوط داده شده است.

تهاجم غیرموجۀ روسیه که در 24 فبروری بر اوکراین آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG