لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۹

مرحلۀ نخست رقابتهای کسب سهمیه فوتبال زنان برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس٬ قرعه کشی شد


جدول تیم های فوتبال زنان برای المپیک سال ۲۰۲۴
جدول تیم های فوتبال زنان برای المپیک سال ۲۰۲۴

مرحلۀ نخست رقابتهای کسب سهمیه فوتبال زنان برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس٬ امروز در شهر کوالالامپور مالیزیا که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیاست قرعه کشی شد که بانوان فوتبال افغانستان در گروه C با تیم های وییتنام، نیپال و فلسطین همگروه شد.

در مرحله نخست این رقابتها ۲۶ تیم در پنج گروه ۴ تیمی و دو گروه ۳ تیمی با هم رقابت می کنند، از هر گروه تنها تیم صدر نشین به دور دوم کسب سهمیه المپیک راه خواهند یافت، قابل یاد آوریست که تیم های کوریای شمالی، جاپان، آسترالیا، چین و کوریای جنوبی بخاطر رنکینگ بهتر شان مستقیم به دور دوم راه یافته اند که مجموع تیم های اشتراک کننده قاره آسیا در این رقابتها به ۳۱ تیم میرسد.

دور نخست این رقابتها میان تاریخ های سوم الی ۱۱ اپریل را دربرمی گیرد، دور دوم آن میان تاریخ های ۲۳ الی ۳۱ اکتوبر برگزار خواهد شد و دور نهایی آن میان تاریخ های ۲۷ نوامبر الی ششم دسمبر را دربرمی گیرد که در پایان از میان ۳۱ تیم یاد شده تنها دو تیم به بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه پیدا خواهند کرد.

فدراسیون فوتبال افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر، هیچ گونه اقدام را برای تشکیل تیم ملی بانوان افغانستان نکرده است، اما احتمال می رود که مربی و بازیکنان افغانستان در خارج از افغانستان تشکیل شوند و به این رویداد اعزام گردند،.

در صورت که طالبان مانع تشکیل تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان شوند٬ بیم آن میرود که فیفا تصمیم خطرناک را در قبال فوتبال افغانستان اتخاذ کند.

XS
SM
MD
LG