لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۸ جوزا ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۹

روزنامهٔ اندیپندنت: داعش در مخالفت مستقیم با طالبان٬ حملات خود را افرایش داده است


تصویر از حمله روز چهارشنبه که در مقابل ساختمان وزارت خارجه حکومت طالبان در کابل صورت گرفت
تصویر از حمله روز چهارشنبه که در مقابل ساختمان وزارت خارجه حکومت طالبان در کابل صورت گرفت

برخی از رسانه های بین المللی در مورد رویداد خونین اخیر در کابل که در مقابل ساختمان وزارت خارجه حکومت طالبان رخداد٬ مطالبی را به نشر رسانده اند.

روزنامهٔ اندیپندنت

روزنامه بریتانوی اندیپندنت در تازه ترین شماره خود به نقل از یک مقام طالبان نوشته است که در این حمله بمی٬ حداقل بیست تن از افراد ملکی کشته شده اند.

روزنامه نوشته است که مسوولیت این حمله را گروه داعش به عهده گرفته است.

به باور مقاله نویس٬ زمانی که طالبان در سال ۲۰۲۱ بار دیگر بر افغانستان حاکم شدند٬ گروه داعش در مخالفت مستقیم با طالبان قرار گرفت و از آن به بعد٬ این گروه میزان حملات خود را در افغانستان نیز افزایش داد.

اندیپندنت نوشته است که داعش در جریان بیشتر از یک و نیم سال گذشته افراد طالبان و اقلیت شیعه را در افغانستان هدف قرار داده است.

این روزنامه به حمله داعش بر یک پوسته تلاشی طالبان نیز اشاره کرده که به روز اول سال نو میلادی صورت گرفته بود. درعین حال روزنامه گفته است که گروه داعش مسوولیت حمله به هوتلی را که اتباع چین در آن حضور داشتند٬ نیز به عهده گرفت.

روزنامهٔ شرق الاوسط

  • در همین حال روزنامه « شرق الاوسط» که از لندن منتشر می شود در مقاله یی٬ حمله روز چهارشنبه را دومین حمله خونین درسال جدید ۲۰۲۳ خوانده و در ادامه نوشته است که این حمله را تعدادی از کشور ها تقبیح کرده اند.

روزنامه بخشی از اعلامیه وزارت خارجه عربستان سعودی را در این مورد منتشر کرده که در آن آمده است: « ریاض خشونت٬ تروریزم و تندروی را در همه ابعاد تقبیح می کند».

نشریهٔ انترنتی دوحه نیوز

  • نشریه انترنتی « دوحه نیوز» که از قطر منتشر میشود بخشی از بیانیه وزارت خارجه قطر را نقل کرده که در ان آمده است: « قطر هر گونه خشونت و اعمال تروریستی را که به هر انگیزه یی باشد٬ رد می کند.».

این نشریه نیز به افزایش حملات در افغانستان اشاره کرده و نوشته است که پس از تسلط مجدد طالبان به قدرت در افغانستان میزان این حملات افزایش یافته و آخرین مورد آن٬ حمله مقابل ساختمان وزارت خارجه در کابل بود که در نتیجه تعدادی از افغان ها کشته و زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG