لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۰

واشنگتن پُست: طالبان با دُره زدن ها٬ به تطبیق قوانین سختگیرانهٔ خود ادامه داده اند


تصویر آرشیف: یک طالب مسلح در حال وراد کردن ضربه های شلاق بر یک مرد دیده میشود
تصویر آرشیف: یک طالب مسلح در حال وراد کردن ضربه های شلاق بر یک مرد دیده میشود

روزنامه واشنگتن پُست

  • روزنامه واشنگتن پُست با توجه به این که طالبان نه تن را در ولایت کندهار دُره زدند٬ مطلبی را در شماره جدید خود به نشر رسانده است.


این روزنامه به نقل از مسوولین طالبان نوشته است که به روز سه شنبه نه تن از افراد به جرم های مختلف در کندهار دُره زده شدند.

به باور مقاله نویس٬ این بخشی از سخت گیری های طالبان است که در سال ۲۰۲۱ به افغانستان حاکم شدند و میگویند شریعت را در کشور تطبیق می کنند.

روزنامه از حاجی زید سخنگوی والی کندهار نقل کرده که گفته است این افراد در برابر علمای دینی٬ بزرگان قومی و مردمان محل هر یک از ۳۵ تا ۳۹ دُره زده شدند.

در اعلامیه یی که ستره محکمه طالبان به نشر رسانده گفته شده است که نه تن از افراد به خاطر لواطت و سرقت مجازات شدند.
پیش از این در برخی از ولایات دیگر نیز افراد دُره زده شده بودند.

واشنگتن پُست در ادامه نوشته است که طالبان در ماه گذشته حکم قصاص را بالای یک فرد که شخصی را به قتل رسانده بود نیز در محضر عام تطبیق کردند.

از زمان تسلط دوباره طالبان به قدرت٬ این نخستین مورد تطبیق حکم اعدام در محضر عام بود.
طالبان در دوره نخست حاکمیت خود دست دزدان را قطع می کردند و افراد را به خاطر لواطت تا حد مرگ مجازات می نمودند.

تطبیق قوانین سختگیرانه و محروم ساختن دختران و زنان از تحصیل و کار باعث گردیده است که هیچ کشور دنیا حکومت طالبان را به رسمیت نشناسد.

روزنامهٔ میل آنلاین

  • روزنامه بریتانوی میل آنلاین در مطلبی با اشاره به اعدام یک بریتانوی ایرانی الاصل٬ پای شهزاده هری را که گفته بود٬ ۲۵ طالب را در افغانستان کشته است٬ به قضیه کشانده است.

میل آنلاین گفته است که وزارت خارجه ایران در صفحه رسمی تویتر خود شهزاده هری را به ارتکاب جنایات جنگی در افغانستان متهم کرده که به خاطر این عمل خود معذرت خواهی نکرده بود و از بریتانیا به خاطر چشم پوشی از این جنایت انتقاد کرده است.

روزنامه در ادامه به نقل از وزارت خارجه ایران نوشته است : وقتی یک عضو خانواده شاهی بریتانیا چنین جنایتی را انجام می دهد و از آن چشم پوشی میشود٬ بنا بریتانیا حق ندارد که دیگران را درمورد حقوق بشر٬ نصیحت کند.

به نوشته میل آنلاین٬ این اظهارات شهزاده هری که در کتاب زیر عنوان « سپیر» به نشر رسیده٬ برای انجم چودری٬ یک اسلامگرای افراطی بریتانوی پاکستانی الاصل نیز زمینه را مساعد کرده است تا علیه اردوی بریتانیا تبلیغات کند.

به باور مقاله نویس٬ اختلاف میان لندن و تهران زمانی اوج گرفت که در هفته گذشته ایران رضا اکبری ۶۱ ساله را به اتهام جاسوسی اعدام کرد.

XS
SM
MD
LG