لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۰

رئیس جمهور اوکراین با همتای جرمنی خود در مورد کمک های نظامی صحبت کرد


 ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین از حکومت جرمنی به خاطر"تصمیمات مهم دفاعی" گرفته شده توسط آن کشور از آغاز امسال، تشکر کرده و به فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور جرمنی گفته که از کمک های مالی و بشری برلین، سپاسگزار است.

زلنسکی به روز سه شنبه(۱۷ جنوری) در یک تماس ویدیویی به والتر اشتاین همچنین گفت که میخواهد از شهروندان جرمنی به خاطر پناه دادن به شهروندان اوکراین در این دوره سخت تشکر کند.

رئیس جمهور اوکراین در یک پست در شبکۀ تلگرام نوشته که با همتای جرمنی اش در مورد وضعیت خط مقدم جبهۀ جنگ نیز گفتگو کرده است.

در این حال، اورسلا وان دیرلین رئیس کمیسیون اروپا دیروز در سخنرانی اش در مجمع جهانی اقتصاد(WEF) در شهر داووس در سوئیس گفت که اوکراین جهان را به حرکت درآورده و الهام بخش اروپا بوده و می تواند به مردم آن کشور اطمینان دهد که اروپا همیشه در کنار اوکراین خواهد بود.

اورسلا وان دیرلین رئیس کمیسیون
اورسلا وان دیرلین رئیس کمیسیون

اورسلا وان دیر لین گفت:

"تقریباً یک سال است که اوکراین جهان را مبهوت ساخته است. در آن صبح سرنوشت ساز ۲۴ فبروری بسیاری پیشبینی کردند که کیف ظرف چند روز سقوط خواهد کرد. اما شجاعت فیزیکی و روحیۀ مردم اوکراین را در نظر نگرفته بودند."

در آن صبح سرنوشت ساز ۲۴ فبروری بسیاری پیشبینی کردند که کیف ظرف چند روز سقوط خواهد کرد. اما شجاعت فیزیکی و روحیۀ مردم اوکراین را در نظر نگرفته بودند."

اولنا زلنسکا(Olena Zelenska) بانوی نخست اوکراین، نیز به روز سه شنبه در مجمع جهانی اقتصاد(WEF) در شهر داووس در سوئیس گفت که تجاوز روسیه هرگز به این منظور نبوده که به قلمرو اوکراین محدود شود.

به گفتۀ خانم زلنسکا، این جنگ می تواند بیشتر گسترش یابد و بحران ها را عمیق تر کند، مگر اینکه به گفتۀ او، متجاوز شکست بخورد.

تهاجم غیر موجۀ روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد و از حملات شدید روسیه بر زیربنا های ملکی اوکراین، گزارش داده می شود.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG