لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

سپاه پاسداران ایران به اتحادیه اروپا هشدار داد


تصویر آرشیف: سپاه پاسداران ایران
تصویر آرشیف: سپاه پاسداران ایران

سپاه پاسداران انقلاب ایران امروز شنبه به اتحادیه اروپا هشدار داد که داخل کردن نام این گروه در فهرست گروه های تروریستی جهان، یک خطای بزرگ خواهد بود.

ایران بعد از آن این هشدار را نشر نمود که ۲۷ عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با اکثریت آرا سپاه پاسداران را درفهرست گروه های تروریستی شامل کرد.

این تصمیم اروپا با در نظر داشت فعالیت های تروریستی این گروه ، سرکوبی اعتراضات اخیر در ایران و فرستادن طیاره های بی سرنشین ایران به روسیه اتخاذ شده است.

این تصمیم ضمانت اجرائی ندارد ، اما در یک زمانی اعلان می شود که وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا قبلا گفته بودند که در هفته آینده در مورد اجرای تحریم های بیشتر بر ایران بحث خواهند کرد.

۲۷ عضو اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با اکثریت آرا سپاه پاسداران را درفهرست گروه های تروریستی شامل کرد.

به گزارش ویبسایت خبری سپاه پاسداران (سپاه) قوماندان عمومی این قوا تورن جنرال حسین سلامی گفته است که اگر اتحادیه اروپا این اشتباه را میکند ، باید برای مقابل شدن با عواقب آن هم آماده شود. او هچنان می گوید که اتحادیه اروپا چنین فکر می کند که بنیاد این قوه بزرگ را متزلزل خواهد ساخت. او افزود که ایران هیچگاه از چنین تهدید نمی ترسد.

تورن جنرال حسین سلامی قوماندان عمومی سپاه پاسداران ایران
تورن جنرال حسین سلامی قوماندان عمومی سپاه پاسداران ایران

قبل ازسخنان سلامی ، رئیس پارلمان ایران باقر قالیباف که سابق فرمانده سپاه پاسداران بود ، نیز به این تصمیم اتحادیه اروپا واکنش نشان داد. نظر به گزارش ویبسایت سپاه٬ وی گفته است که پارلمان ایران بر علیه هر تصمیمی که به سپاه پاسداران ضرر میرساند، اقدام جوابی انجام خواهد داد.

قوای ملیشه رضا کار بسیج که یک بخش از سپاه پاسداران می باشد از ماه سپتمبر به این سو وظیفه سرکوب نمودن مظاهرات آغاز شده در ماه سپتمبر در ایران را به عهده گرفته است.

این مظاهرات بعد از آن آغاز شد که یک دختر جوان به بهانه رعایت نکردن حجاب توسط پولیس گشت ارشاد ایران دستگیر شد و بعدا در توقیف جان داد.

مقامات ایرانی می گویند بعد از آغاز این مظاهرات در حوادث نا امنی به شمول افراد امنیتی، صدها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده اند.

سپاه پاسداران انقلاب ایران که در فاصله کوتاه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ تشکیل شد ، تنها از رهبر ارشد مذهبی ایران آیت الله علی خامنه ای دستور می گیرد و در تشکیلات خود قوای زمینی، بحری و هوائی دارد.

ایالات متحده سپاه پاسداران و شاخه خارجی آن « گروه القدس» را قبلا در لست گروه های تروریستی جا داده است.

XS
SM
MD
LG