لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

حملات تازهٔ روسیه بر اوکراین؛ نظامیان اوکراینی: بسیاری از حملات هوایی دفع شده است


سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

بعد از به صدا در آمدن زنگ خطر حملات هوائی در اوکرین ، نظامیان روسیه به روز دوشنبه با طیاره های بی پیلوت ایرانی حملات را از سر گرفتند.

مقامات نظامی اوکراین می گویند در این حملات و همچنان در حملات راکتی شب گذشته در شهر غربی خمیل نیتسکی دو کارمند امور ساختمانی کشته شدند.

لوی درستیز قوای نظامی اوکراین گفته که شب گذشته ۱۴ طیاره بی پیلوت روسیه بر فراز اوکراین حمله کردند که آنها ۱۱ فروند آنرا از بین بردند.

به گفته لوی درستیز اوکراین در منطقه دونتسک در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۸۱ حمله از سوی روسیه صورت گرفته .

در کییف فرمانده اداره نطامی پایتخت سرگی پوپکو گفته است که در اینجا هم ۹ طیاره بی پیلوت روسیه را سقوط داده اند، اما در مورد تلفات تا حال چیزی نگفته نشده است.

اردوی روسیه از طیاره های بی سرنشین ایرانی برای حمله به اهداف غیرنظامی و تجمعات نظامیان استفاده می کند
اردوی روسیه از طیاره های بی سرنشین ایرانی برای حمله به اهداف غیرنظامی و تجمعات نظامیان استفاده می کند

تمرکز زیاد حملات روسیه بر شهر بخموت است ، جایی که روسیه برای اشغال آن در اوایل سال ۲۰۲۳ تعداد سربازان خودرا دو برابر ساخت.

نظامیان اوکراین: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۸۱ حمله از سوی روسیه صورت گرفته .

آگاهان می گویند بخموت که بسیار تخریب شده یک شهر ستراتيژیک است که اشغال آن از سوی روسیه روحیه قوای مسکو را بلند خواهد برد.

مقامات اوکراین هم میگویند که قوای آنها هم ۴ هدف روسیه را مورد حمله قرار داده و یک طیاره جنگی سو ۲۵ آنرا از بین برده اند.

ولودمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

ولودمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شام گذشته خود گفت سربازان کشورش یک طیاره روسیه را در نزدیکی شهر افیدیفکا از بین برده اند.

زلینسکی بر تعهدات نظامی خود یکبار دیگر تاکید کرده و گفت که شبه جزیره کریمیا را هم دوباره آزاد خواهد ساخت.

این شبه جزیره که جز قلمرو اوکراین بود در سال ۲۰۱۴ روسیه آن را با خاک خود ملحق کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا از سخنان زلینسکی در رابطه با کریمیا استقبال کرد.

خبرهای شدت گرفتن جنگ در اوکراین در یک زمانی نشر میشود که ویلیم برنز رئیس اداره استخبارات مرکزی امریکا (سی آی ای ) گفت رهبر روسیه ولادمیر پوتین بر توانائی قوای نظامی کشورش بسیار می بالد و فکر می کند که اوکراین به آن تسلیم خواهد شد.

در همین حال روز دوشنبه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنیو با تنقید ها بر جنگ روسیه در اوکراین آغاز شد. سرمنشی ملل متحد انتونیو گوتیریش در سخنرانی به این شور ا گفت حمله نظامی روسیه بر اوکراین در سطح جهانی یک فاجعه بزرگ بشری را دامن زده است.

XS
SM
MD
LG