لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

صدراعظم جرمنی خواهان ارسال تسلیحات بیشتر به اردوی اوکراین شد


نیروهای اوکراینی در دفاع از شهر باخموت
نیروهای اوکراینی در دفاع از شهر باخموت

اولاف شولتز صدراعظم جرمنی امروز(۱۶ مارچ) در سخنرانی به پارلمان آن کشور گفت، بسیار مهم است تا مهمات جدید در اسرع وقت در اختیار اوکراین قرار داده شود.

به گفتۀ شولتز، در هفته آینده در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل نیز در این مورد تصمیم هایی اتخاذ خواهد شد، تا در مورد عرضۀ بهتر و ارسال پایدارتر مهمات به اوکراین اطمینان حاصل شود.

حامیان غربی اوکراین هشدار داده اند که نیروهای اوکراینی با کمبود مهمات توپچی"هاوتزر" مواجه اند، زیرا هر روز هزاران فیر از آنها برای جلوگیری از تجاوز نیروهای روسی صورت می گیرد.

اوکراین به اتحادیه اروپا گفته است که برای جلوگیری از تجاوز غیر موجۀ روسیه و حملات تهاجمی به ۳۵۰ هزار فیر مرمی توپچی"هاوتزر" در هر ماه نیاز دارد.

قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا به روز دوشنبه در مورد ارسال کمک های بیشتر به اوکراین تصمیم بگیرند

پیش بینی می شود که روز دوشنبه در نشست وزرای دفاع و امور خارجۀ کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل، در مورد تامین و تدارک مهمات به ارزش ۲.۱ میلیارد دالر برای نیروهای اوکراینی تصمیم اتخاذ شود. این تصمیم روز پنجشنبه در اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تصویب خواهد رسید.

اولاف شولتز صدراعظم جرمنی
اولاف شولتز صدراعظم جرمنی

این در حالیست از چند ماه به اینسو جنگ های شدید برای تصرف شهر باخموت در شرق منطقۀ دونتسک ادامه دارد.

اردوی اوکراین امروز(۱۶ مارچ) اعلام کرد که نیروهای روسیه در جریان روز گذشته نیز حملات متعدد را بر مواضع نیروهای اوکراینی در شهر باخموت و مناطق اطراف آن انجام داده اند.

دفتر لوی درستیز اوکراین امروز در بولتن خبری روزانه خود گفته که نیروهای این کشور"حملات متعدد" روسیه در مناطق اوریخوو-واسیلیوکا و بوهدانیوکا در شمال و غرب دفع کرده اند و نیروهای روسی به تلاش های خود برای محاصره شهر باخموت و قطع ارتباطات ادامه می دهند.

براساس اعلامیه دفتر لوی درستیز اوکراین، در 24 ساعت گذشته، نیروهای روسیه ۷۵حمله و یک حمله راکتی را بر شهر خارکف در شرق این کشور انجام داده اند که در آن اهداف زیربنایی ملکی و انرژی هدف قرار گرفته است.

در این حال، پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) هشدار داده که ماه های آینده برای نتایج جنگ در شرق اوکراین، تعیین کننده خواهد بود.

XS
SM
MD
LG