لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۱۰

کرن دیکر: هیچ کشوری در نظر ندارد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد


کرن دیکر شارژدافیر سفارت ایالات متحده برای افغانستان
کرن دیکر شارژدافیر سفارت ایالات متحده برای افغانستان

کرن دیکر شارژدافیر سفارت ایالات متحد برای افغانستان میگوید اگرچه اخیراً تعدادی از کشورها نمایندگانی از طالبان را در سفارتهای افغانستان در آن کشور ها جا داده اند، اما او گفت که هیچ کشوری در نظر ندارد حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد.

خانم دیکر که دیروز در یک نشست آنلاین با شماری از خبرنگاران زن افغان صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا امریکا راه این کشورها را دنبال خواهد کرد یا نه ؟ گفت که امریکا چنین برنامه ای روی دست ندارد:

«ما از همه این کشورها شنیده ایم که به رسمیت شناختن حکومت طالبان را به مثابه حکومت مشروع افغانستان در پلان ندارند. درک من این است که هیچ کشوری به شمول کشور خودم وجود ندارد که حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد. بنابراین اگر طالبان خواهان روابط خوب با سایر کشور های جهان اند، باید با زنان و مردان کشور خود روابط خوبی داشته باشند.»

این هفته هیئتی از وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان برای بازدید از قنسلگری افغانستان در شهر خاروغ به تاجکستان رفت.

یک هیئت از حکومت طالبان برای دیدار از قنسلگری افغانستان در شهر خاروغ به تاجکستان رفت

پیش از آن، پس از تحویل سفارت های افغانستان در مسکو و پکینگ به طالبان، سفارت افغانستان در تهران به حکومت طالبان واگذار شد.

سفارت افغانستان در تهران که اخیرآ در اختیار طالبان قرار داده شده است
سفارت افغانستان در تهران که اخیرآ در اختیار طالبان قرار داده شده است

همچنین قنسلگری افغانستان در دوبی و استانبول نیز به طالبان سپرده شده است.

کرن دیکر شارژدافیر سفارت امریکا همچنان در صحبت های روز دوشنبه خود گزارش هایی مبنی بر پرداخت وجه نقد ایالات متحده به حکومت طالبان را رد کرد.

خانم دکر گفت که ایالات متحده بیشترین کمک های بشردوستانه را به افغانستان ارایه کرده، اما به گفته او، این پول از طریق کمک های بشردوستانه توسط نهاد ها کمک رسان ملل متحد به مردم افغانستان می رسد.

او افزود که این طالبان اند که می گویند که امریکا به آنها پول نقد می دهد.

شارژدافیر سفارت امریکا خانم دکر گفت که حقیقت این است که ایالات متحده حتی یک پول کمک مالی به آنها نداده است.

تقریباً هر ماه، طالبان مرتباً دریافت بسته های کمک های بشردوستانه بین المللی را اعلام می کنند، اما هرگز نمی گویند که کدام کشور یا سازمان بین المللی این کمک ها را به آنها فراهم میکند.

XS
SM
MD
LG