لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۷ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۲

بریتانیایی‌های بازداشت شده در افغانستان با خانواده‌های خود صحبت کردند


سه تن از اتباع بریتانیایی‌ که در افغانستان بازداشت شده، با خانواده‌های خود صحبت کرده اند.

نماینده خانواده‌های این بازداشتی‌ها گفته که یکشنبه (۲ اپریل) خانواده‌ها با وابستگان‌شان که در قید طالبان اند، برای ده دقیقه صحبت کرده اند.

این در حالیست که حکومت بریتانیا در تلاش است تا با سه تن از شهروندان بازداشت شده خود در افغانستان، تماس بگیرد.

در بین این سه تبعه بریتانیایی یکی از آنها به عنوان کارمند خیریه یاد شده، دومی گردشگر و اما در مورد سومی معلومات بیشتری در دست نیست.

خبرگزاری اسوشیتدپرس روز یکشنبه به نقل از اعلامیه وزارت خارجه بریتانیا نوشت:
"ما سخت کار می‌کنیم تا با شهروندان بریتانیایی که در افغانستان بازداشت شده اند، تماس بگیریم. ما از خانواده‌های آنها حمایت می‌کنیم."

روزنامه بریتانیایی گاردین روز یکشنبه گفت که یکی از بازداشت شدگان داکتر کوین کورنول، کارمند خیریه، نفر دوم که نامش ذکر نشده، مدیر یک هوتل در کابل و نفر سوم مایلز راتلج است.گردشگری که خودش را «خطرناک» خوانده است.

این گردشگر ۲۳ ساله اخیراً به افغانستان رفته و تصاویر و ویدیو هایی از تیراندازی وی با سلاح‌های طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

همزمان، اسکای نیوز یک شبکه خبری دیگر بریتانیا گزارش داد که این سه بریتانیایی از افغانستان با خانواده و وابستگان خود در تماس اند.

در این گزارش همچنان آمده که این بریتانیایی‌ها از ماه جنوری امسال توسط استخبارات طالبان در کابل بازداشت شده اند.

هنوز معلوم نیست که چرا طالبان این خارجی‌ها را بازداشت کرده اند، اما گزارش شده که در اتاق بریتانیایی که مدیر یک هوتل معرفی شده، اسلحه کشف و ضبط شده است.

اگرچه، جواز سلاح‌ها از سوی وزارت امور داخله حکومت طالبان داده شده است، اما بر اساس گزارش، این شخص در هنگام تلاشی نتوانسته جواز آن را به پولیس طالبان نشان دهد.

اسکای نیوز به نقل از اسکات ریچاردز، سخنگوی یکی از خانواده‌های بریتانیایی‌های دستگیر شده، گفته که خانواده‌ها این بازداشتی‌ها صبح روز یکشنبه ده دقیقه با آنها صحبت کرده اند.

ریچاردز که رئیس شبکه پرزیدیوم (Presidium Network) است، این مذاکرات را پیشرفت خوبی خواند.

به گفته ریچاردز، این مکالمه زمینه را برای گفتگو با طالبان در این مورد فراهم می‌کند، زیرا بر اساس گزارش‌ها، پیش از این هیچ تماسی با افراد بازداشت شده، صورت نگرفته بود.

رادیو آزادی تلاش کرد تا نظر سخنگویان حکومت طالبان را در این باره بگیرد، اما آنها تا نوشتن این گزارش به سؤالات پاسخ ندادند.

این بریتانیایی‌ها در زمانی بازداشت شدند که حکومت بریتانیا به شهروندان خود از سفر به افغانستان هشدار داده بود.

طالبان قبلاً تعدادی از فعالان افغان را در افغانستان بازداشت کرده و گفتند که هر نظام حق دارد که افراد مشکوک را بر اساس گفته‌های آنها، دستگیر و بازجویی کند.

XS
SM
MD
LG