لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۴

هشدار سازمان ملل؛ اگر طالبان به ادامهٔ کار زنان توافق نکنند٬ از افغانستان خارج می‌شویم


بیرق سازمان ملل متحد
بیرق سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد می گوید اگر نتواند به طالبان قناعت بدهد که زنان را به کار در نهاد های سازمان ملل اجازه بدهند٬ این سازمان مجبور خواهد شد در یک تصمیم مایوس کننده در ماه می امسال٬ از افغانستان خارج شود.

آخیم شتاینر رئیس ادراه انکشافی ملل متحد به اسوشیتد پرس گفته که مقامات ملل متحد هم اکنون با مسوولین بلند پایه حکومت طالبان در گفتگو هستند و امیدوار اند که طالبان محدودیت ها را بر همکاران زن آنها برطرف کنند.

او می افزاید این موجه خواهد بود اگر آنها کار خودرا در افغانستان متوقف بسازند ، زیرا نمی توانند بر اساسات حقوق بشر معامله کنند.

طالبان تا کنون در مورد سخنان آقای شتاینر چیزی نگفته اند ، اما قبل از این گفته بودند که در راه فعالیت ملل متحد کدام مشکلی ایجاد نکرده اند.

به گفته آنها اجازه ندادن به کار زنان گویا یک ارزش داخلی میباشد.

از زمانی که طالبان کارمندان زن ملل متحد را از کار محروم ساخته اند بیش از ۳ هزار کارمند مرد و زن ملل متحد در افغانستان به رسم اعتراض در خانه نشسته اند و به اجرای وظیفه نمی روند.

قبل از این نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان روزا اوتانبیوفا هم گفته بود که تا پنجم ماه می ماموریت خود در افغانستان را ارزیابی میکند و بعد از آن ممکن است به یک انتخاب هراس انگیز رو به رو شود.

سازمان ملل متحد در حالی در مورد متوقف ساختن فعالیت خود در افغانستان سخن می گوید که نظر به خبرها در سال ۲۰۲۳ ۲۳ میلیون نفر در افغانستان برای ادامه زنده گی خود به کمک های بشری نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG