لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۸

لاس انجلس تایمز: به اعدام، شلاق زدن و سنگسار در افغانستان پایان دهید!


Afghanistan -- A Taliban militiaman beats a civilian. November 6, 1996
Afghanistan -- A Taliban militiaman beats a civilian. November 6, 1996

روزنامه لاس انجلس تایمز

  • روزنامه لاس انجلس تایمز در تازه ترین شماره خود مقاله ای را در باره گزارش سازمان ملل متحد زیر این عنوان که« به اعدام، شلاق زدن و سنگسار در افغانستان پایان دهید!»، منتشر کرده است.

در این مقاله می خوانیم که سازمان ملل از حکومت طالبان انتقاد کرده، زیرا آنها پس از به قدرت رسیدن دو باره، افغان ها را به اعدام، شلاق زدن و سنگسار محکوم کرده است.

لاس انجلس تایمز به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده که سازمان ملل از طالبان خواسته تا از چنین فعالیت هایی دست بردارند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، مجازات بدنی نقض کنوانسیون منع شکنجه است.

سازمان ملل متحد در گزارش روز دوشنبه خود در مورد مجازات بدنی و مجازات اعدام در افغانستان اعلام کرد که موارد زیادی از مجازات بدنی را پس از به قدرت رسیدن طالبان٬ ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، این احکام پس از نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی افزایش یافته است.

در ماه نومبر سال پیش ، ملا هیبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در جلسه ای به قاضیان گفت که حدود و قصاص شرعی را بر مجرمین تطبیق کنند.

لاس انجلس تایمز نوشته که اگرچه طالبان وعده داده بودند که این بار مردم را در ملاء عام مانند دوره اول خود مجازات نخواهند کرد، اما به گفته روزنامه، از اواسط ماه آگست سال ۲۰۲۱ میلادی زمانی که طالبان به قدرت رسیدند، اجرای چنین مجازات هم آغاز شده است.

طالبان، در واکنش به این گزارش سازمان ملل، گفته اند که حدود و قصاص نه تنها مجازات بوده، بلکه به باور آنها تطبیق احکام الهی هم است.

روزنامه انترنشنال نیوز

  • روزنامه انگلیسی زبان انترنشنال نیوز چاپ پاکستان به نقل از امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفته که تحریک طالبان پاکستان و حکومت در حال مذاکره اند.

به نوشته این روزنامه، متقی به روز دوشنبه در نشستی در اسلام آباد در حالی این سخنان را بیان کرده که اوضاع امنیتی در شمال و جنوب -غرب پاکستان وخیم گزارش شده است.

پیش از این، هم گروه تحریک طالبان پاکستان یا تی تی پی با میانجیگری حکومت طالبان به گفتگو با حکومت پاکستان نشسته اند، اما به راه حل دایمی نرسیده اند.

اگرچه مقامات پاکستانی قبلاً گفته بودند که گروه تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان علیه آنها عملیات می کند، اما طالبان این اتهامات را رد کرده اند.

روز نامه انترنشنل نیوز همچنین به نقل از امیر خان متقی گفته که در دو دهه گذشته ۸۰ هزار نفر در پاکستان بر اثر حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG