لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۰

وزارت داخله اوکراین هزاران پناهگاه حملات هوایی را مورد بررسی قرار داده اند


زنان اوکراینی در یکی از پناهگاه های حفاظت از حملات هوایی در کیف
زنان اوکراینی در یکی از پناهگاه های حفاظت از حملات هوایی در کیف

درست چند روز پس از مرگ یک زن در شهر کیف پایتخت اوکراین که ظاهراً در حالت انتظار در خارج از یک پناهگاه حملات هوایی قفل وبسته کشته شد، وزارت داخلۀ اوکراین روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۴۸۰۰ پناهگاه حملات هوایی را در آن کشور بازرسی و تفتیش کرده است.

گفته شده است که از جمله این پایگاه ها٬ ۲۵۲ آن قفل بوده و۸۹۳ پناهگاه دیگر، برای استفاده نامناسب بوده اند.

سارنوالی منطقهٔ کیف پایتخت اوکراین نیز به روز شنبه گفت که بعد از تحقیقات جنایی در مورد مرگ یک مرد ۳۳ ساله در خارج از یک پناهگاه قفل شده، چهار تن به شمول یک محافظ امنیتی که نتوانستند قفل درهای پناهگاه حملات هوایی را باز کنند و یک مقام محلی، دستگیر شده اند.

مردمان ملکی و ساحاتی که در آن افراد غیر نظامی در اوکراین زنده گی می کنند بیشترین تلفات و خسارات را متحمل شده اند
مردمان ملکی و ساحاتی که در آن افراد غیر نظامی در اوکراین زنده گی می کنند بیشترین تلفات و خسارات را متحمل شده اند

به گفته سارنوالی، در صورتیکه این افراد به دلیل قصور رسمی که منجر به مرگ یک تن شده، مجرم شناخته شوند، به تا هشت سال حبس محکوم خواهند شد.

ویتالی کلیچکو شاروال کیف نیز گفته که حدود ۲۵۰ تن از باشندگان این شهر در نامه ای از کمبود پناهگاه های حملات هوایی در حومۀ محل زیست شان شکایت کرده اند. به گفتۀ کلیچکو "حدود نصف" شکایات مربوط به قفل بودن تأسیسات و حدود یک چهارم آن در مورد وضعیت نامناسب آنها بوده است.

وزیر دفاع جرمنی: چین باید از نفوذ خود برای ختم جنگ روسیه در اوکراین استفاده کند

در این حال، بوریس پیستوریوس(Boris Pistorius) وزیر دفاع جرمنی به روز شنبه در سنگاپور در صحبت با خبرنگاران، در مورد نقش چین در تامین صلح در اوکراین ابراز امیدواری کرد:

"من به شدت در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین صحبت کردم، امید و انتظارم را ابراز کردم که چین به حیث کشوری در جهان که به نظر می رسد، بیشترین نفوذ را بر روسیه دارد، لطفاً این نفوذ را به نفع بازگردانیدن صلح بکار اندازد. "

جوزپ بوریل، دیپلومات ارشد اتحادیۀ اروپا نیز گفته که به روز شنبه در سینگاپور با وزیر دفاع کوریای جنوبی دیدار کرده، تا در مورد نیازهای اردوی اوکراین به مهمات، گفتگو کند.

کوریای جنوبی که متحد ایالات متحدۀ امریکا و تولیدکنندۀ بزرگ مهمات توپچی است، با وصف افزایش فشار هایی واشنگتن و اتحادیۀ اروپا برای تامین تسلیحات، تاکنون از ارسال کمک های مرگبار به اوکراین خودداری کرده و دلیل آن روابط تجارتی با روسیه و نفوذ مسکو بر کوریای شمالی خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG