لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۷ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۴

اتحادیهٔ اروپا کمک تازهٔ مالی را برای اوکراین پیشنهاد می‌کند


بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق اوکراین
بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق اوکراین

رئیس کمیسیون اروپا، با تعهد بر ادامۀ کمک های این اتحادیه به اوکراین گفته که تدارک بودجۀ کافی برای کمک، زمینه آن را مساعد می سازد تا حمایت مالی از اوکراین بر اساس تحولات در منطقه، تنظیم شود.

اورسلا وان دیر لین، روز سه شنبه (۲۰ جون) در شهر بروکسل پایتخت بلجیم گفت:

"ما یک ذخیره مالی به مبلغ ۵۰ میلیارد یورو (۵۴.۶ میلیارد دالر) را برای چهار سال آینده پیشنهاد می کنیم. این ذخیره شامل قرضه ها و کمک های بلاعوض می شود. این ذخیرۀ مالی این امکان را می دهد که ما واقعاً حمایت مالی خود را با اوکراین با توجه به تحولات وضعیت در منطقه عیار سازیم، زیرا همۀ ما می دانیم که یک جنگ به حداکثر انعطاف پذیری نیاز دارد."

در این حال وزارت دفاع اوکراین، روزسه شنبه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند که در سال جاری میلادی به ۳۰ هزار تن از پرسونل نیروهای مسلح اوکراین، از جمله واحدهای دفاع ارضی، آموزش دهند.

اوکراین در نبرد با تهاجم روسیه قرار دارد و کمک های اتحادیه اروپا می تواند تغییرات مثبتی در زنده گی مردم و فعالیت اردوی آن کشور ایجاد کند
اوکراین در نبرد با تهاجم روسیه قرار دارد و کمک های اتحادیه اروپا می تواند تغییرات مثبتی در زنده گی مردم و فعالیت اردوی آن کشور ایجاد کند

این در حالیست که روزسه شنبه یک انفجار در یک فابریکۀ بزرگ تولید باروت در منطقه تامبوف در جنوب غرب روسیه رخ داد و در نتیجۀ آن چهار تن کشته شدند.

نیروهای ادارۀ خدمات عاجل روسیه اعلام کرده اند که در این رویداد حداقل۱۲ تن دیگر زخمی شده اند.

ماکسیم یگوروف، والی این منطقه، با رد احتمال حمله یا خرابکاری، گفته که انفجار ناشی از "عوامل انسانی" بوده است.

فابریکۀ تولید باروت تامبوف در شهر کوتوفسک در نزدیک پایتخت منطقۀ تامبوف، یکی از بزرگترین تاسیسات صنعتی روسیه موقعیت دارد که مهمات و محصولات کیمیاوی خاص را تولید می کند. این فابریکه، باروت پیروکسیلین (pyroxylin) را تولید می کند که از آن برای انواع سلاح ها و مرمی های توپچی نیروهای مسلح روسیه برای جنگ در اوکراین، استفاده می شود.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG