لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۷ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۶

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید بر روسیه وضع کرد


اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا
اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا

اتحادیه اروپا یازدهمین بسته تحریم‌های خود را علیه روسیه بخاطر تهاجم غیر موجه این کشور بر اوکراین اعلام کرد.

هدف این دور تحریم ها عموماً شرکت‌ها و کمپنی های می‌باشند که در جنگ اوکراین به کرملین کمک می‌کنند.

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا در این مورد بعد از اعلام بسته نو تحریم ها علیه روسیه، سخن گفت.

او در توییتر خود نوشته که با این تحریم‌ها دسترسی روسیه به موادی قطع می‌شود که در فهرست تحریم ها شامل اند.

یکی از اهداف تحریم ها اینست که کشورهای اروپایی که با روسیه تجارت دارند نتوانند از طریق اروپا مواد و وسایل تخنیکی را که در جنگ از آنها استفاده می‌شود، به روسیه ارسال کنند.

این تحریم‌ها صادرات مواد و تجهیزات تخنیکی را که از کشورهای اتحادیه اروپا به کشور سومی رفته و از آنجا به روسیه انتقال داده می‌شوند، متوقف خواهد ساخت.

ارمنستان، آذربایجان، قرغیزستان، قزاقستان و همچنان چین، امارات متحد عربی و ترکیه کشورهای سومی خوانده شده اند که تقاضای آنها برای خرید محصولات کشورهای اتحادیه اروپا از چند وقتی به این سو بسیار بیشتر شده و اتحادیه اروپا را نگران ساخته است.

در بسته یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه ۷۱ فرد و ۳۳ نهاد شامل اند که فعالیت آنها در کشورهای اتحادیه اروپا متوقف شده و هر نوع دارایی آنها منجمد می‌شود. علاوه بر آن تعلیق جواز فعالیت پنج نهاد رسانه‌ای تحت کنترل روسیه در داخل اتحادیه اروپا تمدید می‌شود.

همچنان سفر کشتی های باربری که گمان می‌رود نفت خام و یا مواد نفتی روسیه را انتقال می‌دهند به بنادر اتحادیه اروپا منع می‌شود.

روسیه تا حال در مورد این تحریم‌های نو اتحادیه اروپا چیزی نگفته است.

روسیه در ماه فبروری سال گذشته تهاجم غیر موجه را علیه اوکراین آغاز کرد که جنگ تا هنوز دوام دارد و هیچ نشانۀ برای پایان آن مشاهده نمی‌شود.

XS
SM
MD
LG