لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۴

مقام‌های اوکراین: کی‌یف و اطراف آن مورد حملات روسیه قرار گرفت


حملات روسیه بر پایتخت اوکراین - عکس از آرشیف
حملات روسیه بر پایتخت اوکراین - عکس از آرشیف

سرهی پاپکو، مسئول ادارۀ نظامی کی‌یف پایتخت اوکراین در پیامی در تلگرام گفته است که دشمن حملۀ دیگری را به این شهر انجام داده است.

او افزوده که در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تلفات و خسارات احتمالی این حمله وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، صدای زنگ های هشدار حملات هوایی حوالی ساعت ۲ صبح زود امروز یکشنبه شنیده شده است.

قوای هوایی اوکراین گفته که حملات به کی‌یف و اطراف آن با استفاده از هشت طیارۀ بی پیلوت ایرانی و سه راکت کروز صورت گرفته که سرنگون شده اند.

روسلان کراوچنکو یک مقام نظامی اوکراین گفته است که بر اثر افتادن پارچه های طیارۀ بی پیلوت در منطقۀ کی‌یف، سه خانۀ شخصی خساره مند شده و یک تن زخمی شده است.

دفتر لوی درستیز اوکراین در گزارش‌های روزانه‌اش امروز یکشنبه گفت که ۴۶ برخورد بین نیروهای اوکراینی و روسی در ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفته است.

رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی نمی‌تواند ادعا های هیچ یک از جوانب را در بارۀ انکشافات میدان نبرد تایید کند.

بر اساس گزارش، درگیری عمده باری دیگر در ساحاتی از لیمان، بخموت و مارئینکا در منطقۀ دونتسک متمرکز بوده است.

یک روز پیش، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در نشست خبری مشترک با صدراعظم اسپانیا در کی‌یف از انفجار احتمالی توسط روسیه در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا هشدار داد:
"یک تهدید جدی وجود دارد، زیرا که روسیه از لحاظ فنی آماده است که انفجاری را در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا انجام دهد که می‌تواند منجر به انتشار تشعشعات هسته‌ای شود."

زلنسکی در سخنرانی ویدیویی شبانه‌اش گفت که دیروز شنبه با مقامات امنیتی و انرژی هسته‌ای در نیروگاه اتمی ریونه در مورد مسائل کلیدی گفتگو کرده است.

پیش از این، اردوی اوکراین ادعا کرده بود که روسیه تاسیسات هسته‌ای زاپروژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا را ماین گذاری کرده است.

مرتبط

XS
SM
MD
LG