لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۱

اردوی روسیه بار دیگر تأسیسات زیر بنایی و مناطق غیر نظامی را در اوکراین هدف قرار داد


تصویر آرشیف: جنگ اوکراین
تصویر آرشیف: جنگ اوکراین

دفتر لوی درستیز اردوی اوکراین می گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، روسیه موج تازه از حملات راکتی و طیارات بی پیلوت را بر اوکراین انجام داده است.

گفته می شود که شماری افراد ملکی هم در این حملات کشته و زخمی شده اند، اما جزئیات بیشتر در این مورد داده نشده است.

براساس اعلامیه امروز دفتر لوی درستیز اردوی اوکراین، سیستم دافع هوایی اوکراین شش طیاره بی پیلوت ساخت ایران را سرنگون کرده و اردوی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ راکت را بر زیربنا های ملکی اوکراین، پرتاب کرده است.

در این حال اورسلا ون دیر لین، رئیس کمیسیون اروپا امروز(۲۲ جون) گفت که کمیسیون اروپا ۱.۵ میلیارد یورو دیگر معادل ۱.۶۴ میلیارد دالر کمک مالی بزرگ را به اوکراین اختصاص می دهد. تا خدمات و زیربنا های اوکراین در مبارزه شجاعانه این کشور برای آزادی٬ فعال باقی بماند.

نیروهای اوکراینی ۴۰ حمله روسیه را در مناطق لیمان، باخموت، آودییوکا و مارینکا دفع کردند.

به روز چهار شنبه نیز اورسلا ون دیرلین گفته بودکه اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک بسته کمک مالی ۵۰ میلیارد یورویی معادل (۵۴.۷ میلیارد دالر) برای سال های ۲۰۲۴-۲۰۲۷ برای اوکراین است.

نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه
نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد با اردوی روسیه

این در حالیست که جنگ های شدید در منطقه شرقی دونتسک ادامه دارد و به گفته اردوی اوکراین، نیروهای این کشور ۴۰ حمله روسیه را در مناطق لیمان، باخموت، آودییوکا و مارینکا دفع کردند.

اردوی اوکراین همچنان گفته که در مناطق جنوبی زاپوریژیا و خرسون عملیات تهاجمی نیروهای اوکراین ادامه دارد.

ولودیمیر سالدو(Volodymyr Saldo) رئیس بخش اشغالی منطقۀ خرسون که توسط مسکو تعیین شده٬ در چینل تلگرام خود گفته که، نیروهای اوکراینی بر پلی که منطقۀ کریمیا و منطقه خرسون ضمیمه شده با روسیه را وصل می کند، راکت فیر کرده اند.

سالدو گفته که این حملۀ راکتی بر این پل در منطقه چونگر(Chongar) انجام شده و به گفتۀ او سرک آسیب دیده، اما به مردم آسیب نرسیده و مسیرهای مواصلاتی جایگزین باز شده است.

سرگی آکسیونوف، رئیس منطقۀ کریمیا که توسط روسیه مقرر شده، گفته که این حملۀ راکتی در جریان شب گذشته انجام شد و ارزیابی خسارت وارده بر پل ادامه دارد.

تا هنوز جانب اوکراین در این مورد اظهار نظر نکرده است.

تهاجم غیرموجۀ روسیه بر اوکراین که در۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی انجام شد، هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG