لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۰ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۲

شاروال کی‌یف: در حملات نیروهای روسی یک تن کشته و ۴ نفر زخمی شدند


یک اپارتمان تخریب شده در اثر اصابت راکت نیروهای روسی در کی‎‌یف پایتخت اوکراین. July 13, 2023
یک اپارتمان تخریب شده در اثر اصابت راکت نیروهای روسی در کی‎‌یف پایتخت اوکراین. July 13, 2023

ویتالی کلیچکو، شاروال کی‌یف می‌گوید که در نتیجۀ حملات شب گذشتۀ نیروهای روسی بر پایتخت اوکراین، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

به گفتۀ سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی‌یف، حدود ده طیارۀ بی‌پیلوت ساخت ایران در جریان شب گذشته، بر فراز پایتخت سقوط داده شده است.

نیروی دفاع هوایی اوکراین نیز اعلام کرده که هر ۲۰ طیارۀ بی‌پیلوت که شهر کی‌‌یف و سایر مناطق اوکراین را هدف قرار داده بودند، سقوط داده است.

همچنین دو راکت کروز کالیبر که از بحیرۀ سیاه و یک راکت کروز اسکندر از شبه جزیرۀکریمیا، بر قلمرو اوکراین پرتاب شده بود را از بین برده است.

مقامات محلی گزارش دادند که تعدادی از طیارات بی‌پیلوت و راکت‌های کروز روسی، بر فراز مناطق میکولایف و خملنیتسکی نیز سرنگون شده اند.

این سومین شب متوالی حملات نیروهای روسیه بر اوکراین بود و این موج حملات، درست ساعاتی پیش از گشایش نشست دو روزۀ ناتو در شهر ویلنیوس پایتخت لیتوانیا، آغاز شده است.

دفتر لوی درستیز اوکراین نیز امروز پنجشنبه (۱۳ جولای) گفت که در میدان جنگ، نیروهای اوکراینی در ۳۵ عملیات رزمی در اطراف شهر بخموت در منطقه شرقی دونتسک، اشتراک داشته اند.

سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای دفاعی اوکراین در منطقۀ شرق این کشور گفته که نیروهای اوکراینی به "سرعت نسبتاً متوسط" در منطقۀ بخموت پیشروی می‌کنند و ابتکار عمل در دست آنهاست.

تا هنوز تایید صحت گزارش‌ها از میدان جنگ در اوکراین، برای رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی ممکن نبوده است.

تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG