لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۷

حمله دو طیارهٔ بدون سرنشین به مسکو؛ این طیارات به ساختمانهای نزدیک وزارت دفاع برخورد کرده اند


تخریبات ناشی از اصابت طیاره بدون سرنشین به یک ساختمان در نزدیکی وزارت دفاع روسیه در مسکو
تخریبات ناشی از اصابت طیاره بدون سرنشین به یک ساختمان در نزدیکی وزارت دفاع روسیه در مسکو

دو طیاره بدون سرنشین امروز دو شنبه در مسکو به ساختمان هایی در مسکو بر خورد کردند. از دو ماه گذشته به این سو این دومین بار است که مسکو پایتخت روسیه شاهد همچو حملات است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس روسیه، بخش های یک طیاره بی سرنشین در منطقه مرکزی مسکو در چهارراهی کومسومولسکی پیدا شده است که این موقعیت حدود دو کیلومتر با ساختمان وزارت دفاع فاصله دارد.

تاس اضافه کرده که یک طیاره دیگر در نزدیکی همین ساحه در چهار راهی دیگر با یک ساختمانی که دفترهای کاری در آن بود برخورد کرده است که ساختمان تخریب شده است.

آژانس های دولتی روسیه گزارش داده اند، که هر دو جاده به روی ترافیک بسته شده است.

وزارت دفاع روسیه در کانال تلگرام خود نوشته است:

«دو طیاره بی سرنشین از بین برده شده و سقوط کرده اند» و به ادعای آنان این حمله از طرف اوکراین صورت گرفته است.

راه های منتهی به محل رویداد حمله طیاره های بی سرنشین در مسکو٬ مسدود شده است
راه های منتهی به محل رویداد حمله طیاره های بی سرنشین در مسکو٬ مسدود شده است

سرگئی سوبیانین شاروال مسکو گفته است که دو طیاره بی سرنشین ساعت ۴ صبح امروز به دو ساختمانی برخورد کرده است که کسی در آن جا زنده گی نمیکرد که به گفته شان تلفات یا خسارات جدی" در پی ندارد.

در جریان دو ماه گذشته این دومین حمله طیاره های بدون سرنشین به مسکو است

تقریباً دو ماه پیش، در آغاز ماه جوزا ، حملات طیاره های بی سرنشین بر مسکو صورت گرفت که مقامات روسیه آن را تروریستی خواندند.

در آن زمان به گفته مقامات روسیه از ۸ طیاره بی سرنشین برای حمله استفاده شده بود که دو طیاره آن با ساختمان ها برخورد کرده بود و دو تن به اثر آن زخمی شده بودند.

در مسکو حملات تازه طیاره های بی سرنشین در حالی اتفاق افتاده است که اردوی روسیه به حملات هوایی خود به شهر بندری اودسه اوکراین ادامه داده است.

روز گذشته در حمله راکتی روسیه به ساختمان قدیمی کلیسای ارتدوکس در این شهر یک نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شدند.

بر اساس گزارش ها، روسیه به انبارهای غلات اوکراین در شهر اودیسه حمله می کند و این حملات پس از آن آغاز شده است که روسیه قرارداد صادرات غلات با اوکراین را که هفته گذشته زمان آن به اتمام رسیده بود، تمدید نکرد.

پس از حمله روز گذشته روسیه به کلیسای ارتدوکس، ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین گفته است که حملات به شهرها، مناطق مسکونی و اماکن مذهبی بدون پاسخ نخواهد ماند.

XS
SM
MD
LG