لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۶

ادامه حملات روسیه بر اوکراین؛ زلنسکی به شهر دنیپرو سفر کرد


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، امروز پنجشنبه (۲۷ جولای) به شهر دنیپرو سفر کرد، شهری که بارها مورد حملات هوایی روسیه قرار گرفته است.

زلنسکی در شبکۀ تلگرام نوشته که روز کاری خود را امروز در شهر دنیپرو آغاز کرده است. او با اشاره به ملاقات و گفتگو با مقامات نظامی منطقه‌ای نوشته که توجه و تمرکز در بحث‌ها روی تامین و تدارک مهمات نیروهای اوکراین، موثریت استفاده از سیستم‌های دافع هوایی موجود و تقویت سپر هوایی، بوده است.

سفر امروز ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین، به شهر دنیپرو در شرایطی صورت گرفت که نیروهای روسیه، موج تازه‌ای از حملات طیارات بی‌پیلوت و راکتی را در جریان شب گذشته بر اهداف مختلف در اوکراین، انجام دادند.

به گفتۀ مقامات اوکراینی، حملات اخیر نیروهای روسیه، منجر به تلفات افراد ملکی و خسارات مالی شده است.

اوله کیپر، والی منطقه اودیسه اوایل صبح امروز گفت که راکت‌های کالیبر که از یک تحت البحری روسی از بحیرۀ سیاه پرتاب شده بود، یک نگهبان را کشته و به ترمینل باربری بندر اودیسه، آسیب رسانده است.

پس از خروج مسکو در اوایل ماه جاری از قرارداد صادرات غلات که به میانجیگری سازمان ملل متحد امضا شده بود، اودیسه بندر اصلی اوکراین در بحیرۀ سیاه، بارها هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

خسارات ناشی از حملات راکتی روسیه بر اوکراین
خسارات ناشی از حملات راکتی روسیه بر اوکراین

به گفتۀ مقامات محلی اوکراین، در ۲۴ ساعت گذشته دو فردملکی در اثر گلوله باری نیروهای روسی در مناطق شرقی دونتسک و خارکف، کشته شدند.

الکساندر کوباکوف، وزیر زیربناهای اوکراین گفته که روسیه از زمان امتناع از تمدید قرارداد صادرات مواد غذایی اوکراین به جهان، به ۲۶ ذخیرۀ غلات و تاسیسات بندری آسیب رسانیده و یا آنها را تخریب کرده است.

میرچا جوآنا، معاون سرمنشی پیمان ناتو در اعلامیه‌ای گفته که روسیه به قوانین بین‌المللی و مردمی که در سرتاسر جهان به غلات اوکراین وابسته هستند، بی‌احترامی می‌کند.

به گفتۀ جوانا، پیمان ناتو در همبستگی با متحدان خود در بحیرۀ سیاه می ایستد و به حمایت از اوکراین تا زمانی که طول بکشد، ادامه خواهد داد.

تهاجم غیر موجه روسیه بر اوکراین که در ۲۴ فبروری سال ۲۰۲۲ میلادی آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG