لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۵

اتحادیهٔ اروپا بسته جدید کمک های مالی را به اوکراین اعلان کرد


بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق اوکراین
بیرق اتحادیه اروپا در کنار بیرق اوکراین

اورسلا وان دیر لین، رئیس کمیسیون اروپا، در تویتر خود نوشته که این اتحادیه روز سه شنبه(۲۵ جولای) ۱.۵ میلیارد یورو معادل ۱.۶۶ میلیارد دالر را برای کمک به کارکرد های دولت و تعمیر زیربنا ها، به اوکراین پرداخت کرده است.

ویرله نویس(ver-le nows) سخنگوی کمیسیون اروپا نیز روز سه شنبه در نشست خبری این کمیسیون در بروکسل، از پرداخت این بسته به حیث یک کمک بزرگ مالی به اوکراین خبر داد:

"امروز، ما ۱.۵ میلیارد یوروی دیگر به اوکراین ارائه می کنیم، که ششمین پرداخت، تحت بستۀ کمک مالی بزرگ پلاس برای اوکراین، به ارزش ۱۸ میلیارد یورو، معادل ۱۹.۸ میلیارد دالر برای سالجاری است.

تاکنون براساس این بسته، اوکراین ۱۰.۵ میلیارد یورو، معادل ۱۱.۶ میلیارد دالر، دریافت کرده است."

ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا و ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین
ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا و ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین

در این حال، ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا و ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در اوایل روز سه شنبه در یک صحبت تیلیفونی در مورد چگونگی تضمین جریان صدور غلات اوکراین صحبت نموده، روی اهمیت صادرات غلات اوکراین به بازارهای بین المللی تاکید کردند.

در اعلامیۀ دفتر صدراعظم بریتانیا از قول ریشی سوناک گفته شده که لندن در همکاری نزدیک با انقره برای احیای توافقنامۀ صادرات غلات از طریق بحیره سیاه، تلاش می کند.

آقای سوناک گفته که بریتانیا ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد و به تلاش ها برای محکوم ساختن عملکرد روسیه در این زمینه، ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا در حالی پرداخت ۱.۵ میلیارد یورو کمک برای اعمار زیربنا ها در اوکراین را اعلام کرد که از حملات هوایی تازۀ روسیه به شهر بندری اودسیه و کیف پایتخت اوکراین خبر داده شده است.

در موجی از حملات تازه٬ اردوی روسیه تاسیسات ملکی و زیر بنایی اوکراین را هدف قرار داده است
در موجی از حملات تازه٬ اردوی روسیه تاسیسات ملکی و زیر بنایی اوکراین را هدف قرار داده است

در روزهای اخیر حملات نیروهای روسیه، تأسیسات صادرات مواد غذایی اوکراین از جمله بنادر دانیوب در نزدیک سرحد با رومانیا که عضویت ناتو را دارد، هدف قرار داده است.

کرملین در هفته گذشته، توافقنامۀ دهلیز بحیرۀ سیاه که به میانجیگری سازمان ملل متحد حاصل شده بود را تمدید نکرد. این توافقنامه زمینۀ ارسال مصئون غلات اوکراین را فراهم می کرد.

کیف، مسکو را به هدف قرار دادن ذخایر غلات و زیربنا های حیاتی در اوکراین متهم کرده است.

سازمان ملل متحد هشدار داده که عدم احیای توافقنامۀ صادرات غلات از طریق بحیرۀ سیاه به معنی آنست که "آسیبپذیرترین افراد بیشترین هزینه را خواهند پرداخت."

آرش همایون

XS
SM
MD
LG