لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۹ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۳

رئیس جمهور اوکراین از خطوط مقدم نبرد در نزدیکی شهر باخموت دیدن کرد


ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین هنگام دیدار با سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد
ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین هنگام دیدار با سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد

در حالیکه جنگ های شدید در جنوب اوکراین ادامه دارد، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور این کشور از خط مقدم نبرد، در نزدیک باخموت بازدید کرد.

سفر زلینسکی به منطقۀ جنگ، روزشنبه(۲۹ جولای) در حالی صورت گرفت که درگیریهای شدید در جنوب این کشور، ادامه دارد.

زلینسکی به روز شنبه تصاویری را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده که او را با عساکر اوکراینی در نزدیک باخموت نشان میدهد، شهری که در شرق منطقه دونتسک موقیعت دارد و صحنۀ برخی از شدیدترین درگیریها در جنگ ۱۷ ماهه بوده و روسیه در ماه می آن را تصرف کرد.

ولودیمیر زلینسکی، با ستایش از نیروهای خاص اوکراین نوشته که اجرای وظایف به خاطر اوکراین توسط آنها، واقعاً قهرمانانه است.

بر اساس گزارشها، پس از ماهها پیشرفت آهسته، در روزهای اخیر درگیریها شدت یافته و مقامات نظامی اوکراین میگویند که کیف در حال تشدید حملات متقابل خود با عملیات در منطقۀ جنوب زاپروژیا است.

ادارۀ استخبارات بریتانیا در یک ارزیابی که به روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که در چهل و هشت ساعت گذشته، افزایش جنگ ها را در دو بخش جنوب اوکراین، یعنی در مناطق اوریخیوف در زاپروژیا، و در ۸۰ کیلومتر به استقامت شرق آن در ستارومایورسکی در منطقۀ دونتسک، ثبت کرده است.

سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد
سربازان اوکراینی در خط مقدم نبرد

اردوی اوکراین شنبه(۲۹ جولای) اعلام کرد که روز گذشته، ۲۷ درگیری بین نیروهای اوکراینی و قوای روسی رخداده و در مناطق شرقی لوهانسک و دونتسک، نیروهای روسیه حملاتی را انجام دادهاند.

به گفتۀ اردوی اوکراین، آنها به جلوگیری از حملات قوای روسیه در نزدیک مارینکا در منطقه دونتسک ادامه می دهند و روسیه نیروهایش را در مناطق جنوبی زاپوریژیا و خرسون متمرکز می کند.

همچنین به روز شنبه در پی حملات راکتی روسیه، عملیات جستجو و نجات در شهر دنیپرو در مرکز اوکراین، متوقف شد.

ادارۀ دولتی امور اضطراری اوکراین اعلام کرده که ۹ تن از جمله دو کودک در نتیجۀ حملۀ راکتی اخیر نیروهای روسیه که بر ساختمان اداری مورد استفادۀ ادارۀ امنیت اوکراین سی. بی. یو (SBU) و یک ساختمان مسکونی مرتفع، صورت گرفت، زخمی شده اند.

ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی شبانۀ خود این حمله را "ترور راکتی روسیه" خوانده است.

XS
SM
MD
LG