لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

تکواندوکاران افغانستان از رقابت های کوریای جنوبی شش مدال بدست آوردند


تکواندو کاران افغانستان که در رقابت های کوریای جنوبی مدال گرفته اند
تکواندو کاران افغانستان که در رقابت های کوریای جنوبی مدال گرفته اند
تیم ملی تکواندو افغانستان کارش را در رقابتهای بین المللی جام "کیم انیونگ" در شهر موجو در کوریای جنوبی با بدست آوردن ۴ مدال برونز و ۲ مدال نقره پایان بخشید.
به گزارش فدراسیون تکواندو افغانستان، در این رقابتها به نمایندگی از افغانستان هشت تکواندو کار حضور داشتند که رامین امینی تکواندو کار وزن اول افغانستان در رقابت نخست اش توانست که حریف از کوریای جنوبی را شکست بدهد ولی در مسابقه دوم از تکواندو کار کانادایی شکست خورد و به مدال برونز دست یافت.
محسن رضایی که در وزن دوم از افغانستان نمایندگی می کرد، موفق شد که حریفان از آمریکا، کوریای جنوبی و آسترالیا را شکست داد ولی از تکواندو کار سرشناس هنگری بنام سلیم شریف شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.
در وزن سوم بیژن صدر زاده در برابر حریف قدرتمند از کوریا بخت آزمایی کرد اما نتوانست برنده شود و از مدال باز ماند.
در همین حال حکمت الله زین نماینده وزن چهارم تیم ملی تکواندو افغانستان امروز عملکرد قابل قبول داشت و با پیروزی مقابل حریفان از عراق و کانادا و شکست در برابر حریف از کوریای جنوبی عنوان سومی این رویداد را بدست آورد.
مدال آوران افغانستان که خبرنگار بخش ورزشی رادیو آزادی ذبیح الله شهزاد با آنان عکس سلفی میگیرد
مدال آوران افغانستان که خبرنگار بخش ورزشی رادیو آزادی ذبیح الله شهزاد با آنان عکس سلفی میگیرد
امید سهاک که رنکینگ نخست این تورنمنت را نیز در اختیار داشت و احتمال قهرمانی اش نیز می رفت به علت مشکلات داوری، مسابقه را به حریف کوریایی اش واگذار نمود و چانس مدال از وی گرفته شد.
در وزن ششم رامش حسینی با تفاوت بسیار زیاد حریف از "گوام" را مغلوب کرد ولی در برابر حریف آسترالیایی اش شکست را پذیرفت و به مدال برونز و عنوان سومی دست پیدا کرد.
افغانستان در وزن هفتم محمد اشرف شکران را داشت، شکران در ابتدأ با قرعه استراحت مواجه شد، در مسابقه دوم حریف از کوریای جنوبی را مغلوب کرد ولی در دیدار نهایی یکی دیگر از تکواندو کاران کوریا وی را شکست داد، تا اشرف شکران عنوان نائب قهرمانی را بدست بیاورد.
و در وزن آزاد "وزن هشتم" علی اکبر امیری که چندی پیش در مسابقات جهانی باکو خوش درخشیده بود این بار بخت با وی یاری نکرد، امیری نخست با قرعه استراحت مقابل شد و به همین دلیل به راحتی به نیمه نهایی رسید و مدال برونز وی قطعی شده بود اما در این مرحله از حریف ازبکستانی اش باخت و به مدال برونز اکتفا کرد.
در رقابتهای جام بین المللی "کیم اونیونگ" که در شهر موجو کوریای جنوبی برگزار شده بود، ۲۲۰ تکواندو کار در هشت وزن مردان و هشت وزن زنان از ۳۰ کشور جهان اشتراک داشتند که در نهایت تیم افغانستان در کتگوری مردان با بدست آوردن دو مدال نقره و چهار مدال برونز کارش را در این رویداد به پایان رسانید.
گفته میشود که تیم ملی تکواندو افغانستان تا چند روز دیگر راهی شهر چون چان کوریای جنوبی خواهند شد و در رقابتهای بین المللی آزاد کوریا اشتراک می کنند و پس از آن هدف بعدی این تیم اشتراک در فستیوال جهانی تکواندو است که در گنگوان چون چان برگزار می گردد.
XS
SM
MD
LG