لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

محسن رضایی از مسابقات آسیایی در چین مدال برونز دریافت کرد


محسن رضایی تکواندو کار افغانستان که در مسابقات آسیایی مدال برونز دریافت کرد
محسن رضایی تکواندو کار افغانستان که در مسابقات آسیایی مدال برونز دریافت کرد

محسن رضایی کاپیتان تیم ملی تکواندو افغانستان نخستین مدال کاروان ورزشی افغانستان را در بازیهای آسیایی بدست آورد.

به گزارش کمیته برگزاری بازیهای آسیایی، محسن رضایی تکواندو کار وزن ۵۸ کیلوگرام افغانستان، امروز دوشنبه سوم میزان، در ابتدا توانست که تکواندو کار از تاجکستان را ببرد، در مسابقه دوم حریف جاپانی خود را مغلوب کرد و در رقابت سوم تکواندو کار قزاقستانی اش را شکست داد و مدال برونز اش قطعی شد.

رضایی در مرحلۀ نیمه نهایی از "جانگ جون" قهرمان تکواندو جهان اهل کوریای جنوبی با تفاوت امتیاز اندک مغلوب شد و به مدال برونز قناعت کرد.

این درحالیست که محسن رضایی با دست شکسته مقابل این حریف نامدار کوریایی اش وارد رقابت شد و در دو روند ۷بر ۵ و ۱۴ بر ۱۲ مغلوب حریف شد، جانگ جون در مسابقه نهایی نیز حریف ایرانی خود را شکست داد و قهرمان شد.

این نخستین مدال کاروان ورزشی افغانستان در بازیهای آسیایی هانگژو چین به شمار می رود، از افغانستان ۸۵ ورزشکار مرد و زن در ۱۵ رشته ورزشی در این رویداد اشتراک کرده اند.

افغانستان در ۷۲ سال حضور اش در بازیهای آسیایی از سال ۱۹۵۱ تا به حال، تنها ۱۳ مدال بدست آورده بود که ۵ مدال آن نقره و ۸ مدال آن برونز بود، این چهاردهمین مدال تاریخ ورزش افغانستان از بازیهای آسیایی است که برای افغانستان بدست آمد.

XS
SM
MD
LG