لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۷

روزنامه گاردین: زلزلهٔ هرات در زمانی به وقوع پیوست که افغانستان به کمک های جهان متکی است


تخریبات ناشی از زلزله ویرانگر در هرات
تخریبات ناشی از زلزله ویرانگر در هرات

زلزله نیرومند در غرب افغانستان توجه شماری از نشریه های جهان را بخود جلب کرده است، رویدادی که در آن بیشترین زیان جانی و مالی به مردم در هرات رسیده است.

روزنامه گاردین

  • روزنامه گاردین می نویسد که پس از زلزله ی با قدرت ۶.۳ درجه ریشتر به روز شنبه در غرب افغانستان، چهار زلزله دیگر نیز رخ داد که کوچک نبود.

گاردین به نقل از مقامات محلی می نویسد که تکان های این زلزله در ولایت های فراه و بادغیس نیز احساس شده است.

روزنامه به زلزله ماه جون پارسال در ولایت های پکتیکا و خوست نیز اشاره کرده، رویدادی که بر اساس آمار رسمی، بیش از هزار کشته و حدود یک و نیم هزار زخمی برجای گذاشت.

گاردین می نویسد، رویداد های طبیعی در حالی در افغانستان رخ می دهد که این کشور پس از حاکمیت دوباره طالبان با بحران بشری رو به رو و بیشتر از هر زمان دیگر به کمک های بشردوستانه بین المللی متکی است.

روزنامه میرور

  • روزنامه میرور هم به وقوع زلزله روز شنبه اشاره کرده و نوشته است، مردم شهر هرات حوالی ساعت ۱۱ پس از تکان های زلزله از خانه ها و دکان های خود بیرون شدند.

روزنامه به نقل از مرکز زمين شناسي امريكا نوشته است كه مركز این زلزله در بيست و پنج مايلی شمال غرب شهر هرات بوده و پس از اولين تکان زلزله، پنج زلزله ديگر نیز رخ داد.

در ادامه آمده است که یک زلزله با قدرت ۶.۳ درجه ريشتر صورت گرفت و شدت دیگرانش کمتر بود.

میرر به نقل از بشیر احمد ۴۵ ساله، باشنده شهر قدیم هرات نوشته است، در دفترش بود که ناگهان تمام ساختمان به لرزه افتاد و بخشی از ساختمان فروریخت .

او افزوده است که به دلیل قطع ارتباط مخابراتی نتوانست با خانواده اش تماس بگیرد.

روزنامه به نقل

  • روزنامه به نقل از ملا جان صاحب، سخنگوی اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان نوشته است که در برخی از مناطق دور افتاده هرات رانش زمین رخ داده است.

میل آنلاین نیز در این مورد مطلبی منتشر کرده است.

در بخشی از مطلب می خوانیم که در یک روز سه زلزله در سه قاره ی جهان رخ داد.

روزنامه می نویسد که یک زلزله در پاپو نیو گینی، دیگری در مکسیکو و سومی در افغانستان به وقوع پیوست.

XS
SM
MD
LG