لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۴

هزاران تن از افراد در لندن و چندین شهر دیگر بریتانیا به طرفداری از فلسطینی ها راهپیمایی کردند


راه پیمایی ها با بر افراشتن بیرق فلسطین توسط مظاهره کننده گان در لندن و چندین شهر دیگر صورت گرفت
راه پیمایی ها با بر افراشتن بیرق فلسطین توسط مظاهره کننده گان در لندن و چندین شهر دیگر صورت گرفت

تظاهرات در حمایت از فلسطینی ها روزشنبه(۱۴ اکتوبر) در شهر لندن پایتخت بریتانیا و همچنین در مانچستر، ادینبورگ و سایر شهرهای این کشور در حالی صورت گرفت که حضور گسترده پولیس در اطراف تظاهرکنندگان وجود داشت.

درشهر لندن، معترضان ابتدا در برابر ساختمان بیبیسی تجمع کردند و بعد از ظهر، در مقابل دفتر ر ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا گردهمایی را برگزار کردند.

برخی از اعتراض کنندگان بیرق ها و شعارهایی را حمل میکردند که روی آن نوشته شده بود"آزادی برای فلسطینی ها، پایان دادن به کشتار و وضع تحریم ها بر اسرائیل" و همچنین "شرم، شرم ریشی سوناک" شعار دادند.

اسماعیل پاتل، رهبر کمپاین دوستان الاقصی به خبرگزاری فرانس پرس گفته که نه تنها مردم عدالتخوا در بریتانیا ،بلکه در همۀ جهان، باید برای پایان دادن به وضعیت کنونی بایستند و به گفته او اگر این اتفاق نیفتد، در روزهای آینده یک فاجعه رخ خواهد داد.

حرکت تانک های اسرائیلی به جانب غزه
حرکت تانک های اسرائیلی به جانب غزه

تظاهرات طرفداران فلسطینی ها در بریتانیا، افغانستان، ایران و شماری از کشورهای دیگر در حالی صورت گرفته که اسرائیل برای پایان دادن به قدرت گروه حماس، جنگ را شدت بخشیده و در چند روز گذشته حملات هوایی را بر نوار غزه، انجام داده است.

عساکر اسرائیلی در نزدیک نوار غزه آماده شده اند و پیش بینی می شود که عملیات زمینی در منطقه انجام شود.

گروه حماس در بریتانیا به حیث یک گروه تروریستی شناخته می شود و براساس قوانین این کشور، اعضای حماس یا کسانی که دیگران را برای پیوستن به این گروه دعوت کنند، به تا پانزده سال حبس محکوم خواهند شد.

اعتراض کنندگان می گویند که مردم غزه بی گناه هستند و اسرائیل اجازه ندارد که آنها را به دلیل فلسطینی بودن قتل عام کند.

اما اسرائیل تاکید می کند که عمداً افرادملکی را در نوار غزه و سایر مناطق فلسطین هدف قرار نمی دهد.

جرمی کوربین(Jeremy Corbyn) رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا که در حال حاضر نماینده مستقل در پارلمان آن کشور است، در راهپیمایی روز شنبه در شهر لندن، گفت که اگر کسی به قوانین بین المللی و حقوق بشر اعتقاد دارد، به گفتۀ او باید آنچه را که اردوی اسرائیل در نوار غزه انجام می دهد، محکوم کند.

آرش همایون

XS
SM
MD
LG