لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۱۲

صدراعظم بریتانیا از اسرائیل خواست وضعیت اسفبار در نوار غزه را کاهش بدهند


ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا
ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا

در حالی که بازدید ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا از اسرائیل، برای نشان دادن حمایت از جنگ علیه حماس ادامه داشت، امروز( ۱۹ اکتوبر) نیز نیروهای اسرائیلی نوار غزه را با حملات هوایی بیشتر هدف قرار دادند.

ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا، ساعاتی بعد از بازدید جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تل ابیب سفر کرد و از اسرائیل خواسته است، تا وضعیت اسفبار در نوار غزۀ تحت محاصره را کاهش دهد.

رئیس جمهور بایدن در ۱۸ اکتوبر از اسرائیل به ایالات متحدۀ امریکا بازگشت و ساعاتی پس از آن، ریشی سوناک صدراعظم بریتانیا در میدان هوایی تل ابیب فرود آمد و پیامهای مشابه در حمایت و تسلیت برای اسرائیلی ها به همراه داشت.

رئیس جمهور بایدن دیروز(۱۸ اکتوبر) گفت که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر موافقت کرده است که سر از فردا(۲۰ اکتوبر) آن طوری که مارتین گریفیتس مسئول کمک های بشری سازمان ملل متحد به شورای امنیت این سازمان گفته بود، در آغاز تا ۲۰ لاری به نوار غزه عبور کنند و به مقامات برای ترمیم سرک های تخریب شده، وقت داده شود.

اردوی اسرائیل امروز نیز شهر غزه را بمباران کرد
اردوی اسرائیل امروز نیز شهر غزه را بمباران کرد

در این حال رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی ادعا کرده که مصر سرحد با نوار غزه را مسدود نساخته، بلکه به گفتۀ او، چهار دور حملات هوایی اسرائیل در آنسوی سرحد در سمت فلسطینی ها، گذرگاه سرحدی"رفح" را مجبور به مسدود شدن، کرده است.

حملات امروز بر نوار غزه در حالی صورت گرفت که اردوی اسرائیل تایید کرد که خانواده های ۲۰۳ تن از ربوده شدن نزدیکان شان توسط جنگجویان حماس در نوار غزه تحت محاصره، مطلع شده اند.

قبل از این، تعداد اسرائیلی های ربوده شده توسط جنگجویان حماس، حداقل ۱۹۹ تن تخمین شده بود.

صدها جنگجوی حماس در ۱۷کتوبر بر قلمرو اسرائیل حمله کردند، بیش از ۱۴۰۰ تن را کشتند و شماری از افراد دیگر ربودند. از آن زمان، نیروهای اسرائیلی، نوار غزه را بمباران می کند. جنگجویان حماس می گویند که تعدادی از گروگان ها کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG