لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۵

جو بایدن برای کمک رسانی به افراد ملکی در غزه توقف بشردوستانه در جنگ را پیشنهاد کرد


بخشی از های از نوار غزه در اثر حملات اسرائیل به ویرانه مبدل شده است
بخشی از های از نوار غزه در اثر حملات اسرائیل به ویرانه مبدل شده است

نیروهای زمینی اسرائیل امروز (پنجشنبه ۲ نومبر) در حالی به سمت شهر غزه پیشروی کرده اند که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دیروز یک "مکث" بشردوستانه را در جنگ، به خاطر کمک به افراد ملکی پیشنهاد کرد.

مقامات قصر سفید گفته اند که توقف درگیریها، امکان ارسال کمک‌های بیشتر را فراهم می‌کند و به طور بالقوه، آزادی گروگان‌ها را تسهیل خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، کشورهای عربی، از جمله کشورهای متحد با ایالات متحدۀ امریکا که در صلح با اسرائیل قرار دارند، نارضایتی فزاینده‌ای از جنگ ابراز کرده اند.

اردن سفیر خود را از اسرائیل فراخواند و به فرستادۀ اسرائیل گفته است تا زمانی نمایندۀ خود را به اسرائیل نخواهد فرستاد که این کشور جنگ و "فاجعۀ بشری" را که ایجاد کرده، متوقف نکند.

اسوشیتد پرس گزارش داده است که در ۲۵ روز جنگ بیش از ۳۶۰۰ کودک فلسطینی کشته شده اند و در نتیجۀ بمباردمان بیش از نصف از جمعیت ۲.۳ میلیونی نوار غزه را ترک کرده اند، این در حالی‌است که دسترسی مردم به مواد غذایی، آب و مواد سوخت کاهش یافته است.

بر اساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، نیروهای اسرائیلی پس از سه هفته حملات هوایی سنگین که همۀ محلات در نوار غزه را ویران کرده، در روزهای آخر هفته به تعداد بیشتر وارد نوار غزه شدند.

ایالات متحدۀ امریکا متعهد شده که از اسرائیل حمایت تزلزل ناپذیری خواهد کرد، زیرا این رژیم به دنبال پایان دادن به حاکمیت حماس بر نوار غزه و از بین بردن توانایی‌های نظامی این گروه است.

شماری از باشنده های غزه در حال انتقال اجساد عزیزان شان که در اثر حملات اسرائیل کشته شده اند
شماری از باشنده های غزه در حال انتقال اجساد عزیزان شان که در اثر حملات اسرائیل کشته شده اند

خبرگزاری اسوشیتدپرس، از قول وزارت صحت غزه که در کنترل گروه حماس است می‌نویسد که این وزارت روز چهارشنبه اعلام کرد که در این جنگ بیش از ۸۸۰۰ فلسطینی کشته شده اند، بیشتر قربانیان زنان و نوجوانان هستند و بیش از ۲۲ هزار تن نیز زخمی شده اند. این رقم در چندین دهه خشونت بین اسرائیل و فلسطین بی‌سابقه است.

در جانب اسرائیل نیز بیش از ۱۴۰۰ تن کشته شده اند که عمدتاً افرادملکی هستند که این رقم نیز بی‌سابقه است. از آغاز عملیات زمینی اسرائیل بر نوار غزه تاکنون ۱۶ عسکر اسرائیلی کشته شده اند.

پنجمین و مرگبارترین جنگ در غزه، زمانی آغاز شد که حماس در ۷ اکتوبر حملات خونین خود را به اسرائیل آغاز کرد، صدها مرد، زن و کودک را کشت و حدود ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفته با خود به غزه برد.

مرتبط

XS
SM
MD
LG