لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۳۵

تلاش ها برای توقف کوتاه مدت حملات به غزه؛ انتونی بلینکن وارد تل ابیب شد


 انتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده
انتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده

انتونی بلینکن وزیر خارجۀ ایالات متحده برای تاکید بالای وقفۀ بشردوستانه در جنگ غزه، امروز به تل ابیب رسید.

به گزارش رویترز ، قرار است بلینکن در این سفر با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل در بارۀ گام های محسوس در زمینۀ به حد اقل رسیدن آسیب به غیرنظامیان در غزه گفتگو کند، جایکه کمبود شدید مواد غذایی ، مواد سوخت ، آب و دوا وجود دارد.

ساختمان ها در غزه ویران شده و هزاران نفر خانه های شان را ترک کرده اند تا از بمباری ها در امان بمانند.

پیش از این سفر بلینکن ، اردوی اسرائیل گفت که شهر غزه را محاصره کرده است.

خبرگزاری رویترز امروز گزارش داد که نیروهای اسرائیلی باری دیگر از زمین ، بحر و هوا از طرف شب حملاتی را بر غزه انجام دادند.

شهر غزه در فلسطین زیر بمباران شدید نیروهای اسرائیلی آسیب های فراوانی دیده و مردم نیز برای مصئون ماندن پناهگاه های کمتری دارند
شهر غزه در فلسطین زیر بمباران شدید نیروهای اسرائیلی آسیب های فراوانی دیده و مردم نیز برای مصئون ماندن پناهگاه های کمتری دارند

این در حالی است که بر اساس گزارش رویترز، نگرانی های جهانی در بارۀ وضعیت ناگوار در داخل غزه و شمار فزایندۀ تلفات غیرنظامیان فلسطینی وجود دارد.

از سوی دیگر گروه های جنگجوی متحد حماس و جهاد اسلامی گفته اند که جنگجویان شان وسایل انفجاری را علیه نیروهای در حال پیشروی منفجر کرده و از طیاره های بی سرنشین بمب های دستی پرتاب کرده اند و همچنان هاوان و راکت های ضد تانک شلیک کرده اند.

قصر سفید گفته که دربارۀ یک رشته از وقفه های موقتی در جنگ بین اسرائیل و گروه حماس غور می کند تا مردم بتوانند به طور مصئون از غزه بیرون شوند و کمک های بشری به آنجا انتقال یابد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصرسفید به خبرنگاران به روز پنجشنبه گفت که وقفه ها در جنگ باید موقتی و محلی باشند و تاکید کرد که ایالات متحده ، اسرائیل را از دفاع از خود، باز نمی دارد.

بیرق ایالات متحده در مقابل ساختمان کانگرس در واشنگتن دی سی
بیرق ایالات متحده در مقابل ساختمان کانگرس در واشنگتن دی سی

مجلس نمایندگان ایالات متحده دیروز ۱۴.۵ میلیارد دالر کمک نظامی را به اسرائیل تصویب کرد.

حملات هوایی اسرائیل بر نوار غزه پس از آن آغاز شد که به گفتۀ اسرائیل ۱۴۰۰ تن در اثر حملۀ جنگجویان حماس در هفتم ماه اکتوبر در اسرائیل کشته و ۲۴۰ نفر توسط این گروه به گروگان گرفته شدند.

مقامهای صحی در نوار غزه تحت کنترل حماس می گویند که تا اکنون در نتیجۀ حملات اسرائیل بیش از ۹ هزار فلسطینی کشته شده اند.

در همین حال سازمان ملل متحد برای کمک با بیش از دو میلیون تن در غزه و کرانۀ غربی ، اضافه از یک اعشاریه دو میلیارد دالر کمک اضطراری امروز درخواست کرد.

ادارۀ هماهنگی امور بشری ملل متحد (اوچا) گفته است که با استفاده از این مبلغ ، برای دو میلیون و هفتصد هزار باشندۀ غزه و ۵ صد هزار نفر از ساکنان کرانۀ غربی کمک های ضروری فراهم خواهد شد.

XS
SM
MD
LG