لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۹

ادامه نبرد در غزه؛ اسرائیل در نظر دارد مسوولیت کنترول این شهر را به عهده بگیرد


شهر غزه که در نتیجه بمباران اسرائیل به ویرانه مبدل شده است
شهر غزه که در نتیجه بمباران اسرائیل به ویرانه مبدل شده است

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل می گوید که این کشور مسئولیت امنیتی کلی غزه را پس از جنگ به عهده خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانس پرس امروز به نقل از نتانیاهو همچنان گزارش داد که بدون رهایی گروگان ها هیچ گونه آتش بس عمومی برقرار نخواهد شد.

این در حالی است که انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد خواهان برقراری آتش بس فوری و رهایی بی قید و شرط تمامی گروگان ها شد.

گروه جنگجوی حماس پس از حمله بر اسرائیل در هفتم ماه آکتوبر، یک هزار و چهارصد تن را در آن کشور کشت و بیش از دوصد و چهل تن دیگر را گروگان گرفت.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل
بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل

وزارت صحت در غزه که تحت کنترل حماس است می گوید که از زمان آغاز حملات اسرائیل بر غزه به این سو، بیش از ده هزار تن بشمول اضافه از چهار هزار و یکصد کودک کشته شده اند.

سرمنشی سازمان ملل متحد گفته است که غزه در حال مبدل شدن به قبرستان کودکان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای گوترش به روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که در عملیات زمینی و ادامه بمباران غزه از سوی نیروهای اسرائیل، غیرنظامیان، شفاخانه ها، کمپ های مهاجران، مساجد، کلیسا ها و تاسیسات سازمان ملل متحد هدف قرار می گیرند.

او افزود که هیچ کسی مصئون نیست.

به گفته آقای گوترش، حماس و دیگر جنگجویان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و به شلیک کورکورانه راکت به سوی اسرائیل ادامه می دهند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد می گوید که هشتاد و هشت کارمند نهاد های مددرسان این سازمان در جنگ اسرائیل و گروه جنگجوی حماس کشته شده اند.

رئیسان ۱۸ اداره از جمله صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» و سازمان جهانی صحت «دبلیو اچ او » در بیانیه مشترکی اعلام کردند که نزدیک به یک ماه است که جهانیان با ترس و وحشت به تغییر وضعیت و تلفات انسانی در اسرائیل و قلمرو اشغال شده فلسطینی ها نگاه می کنند.

در این بیانیه آمده که پس از حمله گروه حماس در ۷ اکتوبر بر اسرائیل و بمباران نوار غزه توسط اسرائیل، ده ها امدادگر از جمله ۸۸ کارمند سازمان ملل کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG