لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۵

پاپ فرانسیس خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس شد


پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان

فردا هفتم نومبر یک ماه از جنگ بین اسرائیل و حماس می‌گذرد. اما حملات اسرائیل به نوار غزه زیر اداره حماس همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای از کاهش آن دیده نمی‌شود.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در جریان سخنرانی هفته وار خود در واتیکان به تازگی، خواستار توقف جنگ و برقراری آتش‌بس برای نجات زخمی‌ها و نیز رسیدن کمک‌های بشردوستانه شد:

"من هنوز به وضعیت بحرانی فلسطین و اسرائیل فکر می‌کنم، افراد زیادی در آنجا جان خود را از دست داده اند، از شما می‌خواهم که برای رضای خدا دست از جنگ بردارید و آتش‌بس اعلام را کنید."

پاپ فرانسیس وضعیت بشری را در غزه حساس عنوان کرد و خواستار آزادی فوری گروگانان اسرائیلی به شمول کودکان شد.

اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر پس از آن بر نوار غزه حملات خود را آغاز کرد که جنگجویان حماس در یک حمله ناگهانی هزاران راکت به سمت اسرائیل پرتاب کردند و با داخل شدن به خاک اسرائیل بیش از دو صد اسرائیلی را گروگان گرفتند.

گزارش شده است که ۱۴۰۰ اسرائیلی در حملات حماس کشته شده اند. خبرگزاری اسوشیتدپرس روز گذشته به نقل از وزارت صحت در غزه گزارش داد که ۹۷۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل کشته شده اند.

ادامه حملات اسرائیل بر غزه
ادامه حملات اسرائیل بر غزه

نیروهای اسرائیلی دیروز یکشنبه هم به دو کمپ پناهجویان در غزه حمله کردند که به اساس گزارش‌ها در اثر آن ده‌ها تن را کشته شدند.

رهبران و سیاستمداران دیگر جهان نیز خواستار برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و حماس شده‌اند، اما خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است تا زمانی که همه گروگان‌های آنها آزاد نشوند، امکان برقراری آتش‌بس وجود ندارد.

این در حالی است که عملیات تخلیه مجروحان و اتباع خارجی از غزه به مصر از روز شنبه به تعویق افتاده است.

طی این عملیات، بیش از ۱۱۰۰ نفر از طریق بندر رفح وارد مصر شده اند.

توافق انتقال افراد بین اسرائیل، حماس و مصر به میانجی گری قطر صورت گرفت که به گفته آژانس خبری رویترز پس از حمله روز شنبه به یک آمبولانس، به حالت تعلیق درآمد.

مرتبط

XS
SM
MD
LG