لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۵

گلوبل نیوز به نقل از عارف لالانی: زمان ازسرگیری حضور دیپلماتیک کانادا در افغانستان فرارسیده است


آرشیف- برخی از روزنامه های جهان
آرشیف- برخی از روزنامه های جهان

روزنامۀ کانادایی گلوبل نیوز به نقل از یک دیپلمات پیشین این کشور در افغانستان نوشته است که زمان آن فرارسیده تا اوتاوا حضور دیپلماتیکش را در افغانستان از سر گیرد.

گلوبل نیوز بخشی از مصاحبهٔ عارف لالانی، سفیر پیشین کانادا در افغانستان را منتشر کرده که گفته است، کانادا به عنوان کشوری که نیروهایش در افغانستان بیش از ۱۲ سال جنگیده‌اند، به معلومات دست اول از افغانستان دست‌رسی ندارد.

به گفتهٔ لالانی، «امکان این وجود دارد که ما در افغانستان به گونهٔ مستقیم و بدون این که از طالبان حمایت کنیم، با افغان‌ها کمک کنیم.»

روزنامه همچنان به نقل از لالانی نوشته است که می‌گوید، ما باید ظرفیت این را داشته باشیم که برای خود تصمیم بگیریم و دیگران را نیز از چیزی که در افغانستان رخ می‌دهد آگاه بسازیم.

با حاکمیت دوبارهٔ طالبان در سال ۲۰۲۱ در افغانستان، تا هنوز هیچ کشوری در جهان حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما برخی از کشورها از جمله ایران، پاکستان، روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر دیپلمات‌های فرستاده شده از سوی طالبان را پذیرفته‌اند.

و اما نشریۀ استرالیایی سدنی مورنینگ هیرالد در گزارشی به جام جهانی کریکت پرداخته که هم اکنون در هند جریان دارد.

در گزارش آمده است که معاینات صحی بالای گلین مکسویل، ستارۀ نامدار تیم استرالیا نشان داده که او در بازی نیمه نهایی در مقابل افریقای جنوبی تیمش را همراهی خواهد کرد.

گلین ماکسویل، در بازی مقابل افغانستان باوجود آنکه مصدوم شد، توانست ۲۰۱ رنز بگیرد و تیمش را برنده سازد.

پت کامینز کاپیتان تیم استرالیا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری تایید کرد که پس از معاینات صحی، معلوم شد که ماکسویل آمادۀ بازی در برابر افریقای جنوبیست.

به نوشتۀ نشریۀ سدنی مورنینگ هیرالد، اکنون استرالیا برای اولین بار در این مسابقات تیمی خواهد داشت که هر ۱۵ بازیکنش کاملاً آماده اند.

آخرین قهرمانی جهانی استرالیا در این رشتۀ ورزشی، قهرمانی در بازی‌های جام‌جهانی ۲۰‌ آورهٔ سال ۲۰۲۱ در امارت متحدهٔ عربی بود.

XS
SM
MD
LG