لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۸

اردوی اسرائیل با هجوم به یک مخفیگاه افراد حماس٬ دهها جنگجوی مسلح را دستگیر کرد


نیروهای اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شده غزه
نیروهای اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شده غزه

نیروهای دفاعی اسرائیل به روز پنجشنبه با نشر تصاویری از مردان مسلح فلسطینی در شفاخانۀ کمال عدوان در شمال غزه ادعا کردند که ده ها تن از جنگجویان دستگیر شده اند.

اردوی اسرائیل در بیانیه ای گفت که نیروهای اسرائیلی به همکاری ادارۀ استخبارات داخلی ، یک ساختمان را که بر اساس اعلامیه توسط تروریستان گروه حماس در نزدیک شفاخانه استفاده می شد پیدا کردند.

به گفتۀ اردوی اسرائیل ، در جریان عملیات یک اندازه اسلحه به دست نیروهای اسرائیلی افتاد و این نیروها با چندین فرد مسلح به درگیری پرداختند که در نتیجه شماری از جنگجویان کشته شدند.

برخی از اعضای گروه حماس
برخی از اعضای گروه حماس

در بیانیه آمده که تقریباً هفتاد تن از جنگجویان خود را تسلیم کردند و این افراد به به یک واحد خدمات مخفی اردو تحویل داده شدند.

در همین حال، اردوی اسرائیل ظاهراً برای اطلاعات دربارۀ یحیی سنوار رهبر گروه تندرو حماس ۴۰۰ هزار دالر ، در مورد برادرش محمد سنوار ۳۰۰ هزار دالر و ۱۰۰ هزار دالر جایزه برای اطلاعات در مورد محمد ضیف مسئول نظامی حماس، پیشنهاد کرده است.

گروه حماس توسط ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده.

به دنبال حملۀ گسترده حماس به اسرائیل در هفتم ماه اکتوبر که در آن دستکم ۱۲۰۰ تن کشته و حدود ۲۴۰ تن دیگر گروگان گرفته شدند ، اردوی اسرائیل می خواهد که همه رهبری حماس را در نوار غزه نابود کند.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل
بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل

دفتر بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل در بیانیه ای می گوید که نتانیاهو به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی قصر سفید که به اسرائیل سفر کرده دیروز گفت که اسرائیل جنگ علیه گروه حماس را تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، نتانیاهو با سالیوان در بارۀ تهدیدات منطقه ای از جمله گروه های نیابتی ایرانی حزب الله لبنان و حوثی ها در یمن ، رهایی گروگان ها از چنگ حماس و ادامۀ کمک بشری برای غیرنظامیان در غزه صحبت کرده است.

پیش از این ، یوآف گلانت وزیر دفاع اسرائیل به روز پنجشنبه گفت که نابودی گروه تندرو حماس چندین ماه طول خواهد کشید.

مقام های صحی در غزۀ تحت کنترل حماس گفته اند که در جریان عملیات نظامی اسرائیل در غزه بیش از هجده هزار فلسطینی کشته شده اند اما این ارقام از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

XS
SM
MD
LG