لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

نامزدان طرفدار عمران خان در انتخابات پاکستان اعلان پیروزی کرده اند


گردهمایی طرفداران عمران خان در پاکستان
گردهمایی طرفداران عمران خان در پاکستان

در حالی که صدر اعظم سابق پاکستان عمران خان در زندان است و حزب تحریک انصاف پاکستان منسوب به وی از اشتراک در انتخابات محروم شده بود، یک مقام ارشد حزب وی امروز شنبه اظهار داشت که آنها در نظر دارند حکومت را تشکیل بدهند.

وی گفته است که اگر نتائیج نهائی انتخابات تا ختم امروز اعلان نشود آنها به اعتراضات صلح آمیز دست خواهند زد.

پاکستان روز پنجشنبه انتخابات عمومی را برگزار کرد، اما تاخیر در اعلان نتائيج انتخابات در بین بعضی از کاندیدان نگرانی ایجاد کرد که در نتائیج انتخابات دست درازی شده است.

حزب عمران خان و طرفدارانش که همچون کاندیدان مستقل در انتخابات اشتراک کردند و حزب مسلم لیک نواز شریف هردو ادعای پیروزی می کنند.

نواز شریف برادر خود شهباز شریف را وظیفه داده که با احزاب دیگر تماس گرفته و برای تشکیل حکومت ائتلافی سعی کنند .

اما گوهر خان رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان که وکیل عمران خان هم میباشد از تمام موسسات پاکستان خواست که به پیروزی حزب وی احترام بگذارند.

گوهر خان در یک کنفرانس خبری گفت که اگر نتائیج نهائی انتخابات تا شام شنبه اعلان نشود، آنها روز یک شنبه اعتراضات صلح آمیز را در پیشروی ادارات دولتی انجام خواهند داد.

جنرال عاصم منیر لوی درستیز اردوی پاکستان
جنرال عاصم منیر لوی درستیز اردوی پاکستان

این در حالیست که لوی درستیز قوای مسلح پاکستان جنرال عاصم منیر بخاطر راه اندازی به گفته او موفقیت آمیز انتخابات، به کشورش تبریکی گفت. او از سیاستمداران کشورش خواست که اختلافات را کنار بگذارند و برای بهبود حیات مردم کار کنند.

جنرال عاصم منیر در یک اعلامیه گفت کشورش به دست های با ثبات و شفابخش نیاز دارد تا از سیاست هرج و مرج و قطبی که برای یک ملت ۲۵۰ میلیونی در حال رشد مناسب نیست بیرون شود.

ایالات متحده امریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا شام جمعه در مورد پروسس انتخابات پاکستان اظهار نگرانی کرده و خواهان بررسی بی نظمی ها در جریان انتخابات شدند.

در نتائیج آرای که تا کنون به نشر رسیده در حدود ۱۰۰ چوکی اسامبله ملی را کاندیدان مستقل اشغال کرده اند که به گفته منابع به غیر از هشت نفر آنها دیگر تمامشان از حامیان عمران خان بشمار میروند.

به تعقیب آن حزب مسلم لیک نواز شریف قرار دارد و بعد پیپلز پارتی تحت رهبری بلاول بوتو زرادری .

XS
SM
MD
LG