لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۶

تغییرات اقلیمی و روش های نادرست شکار، نسل حیوانات را در جهان با خطر مواجه ساخته است


تصویر آرشیف: حیوانات بحری
تصویر آرشیف: حیوانات بحری

بسیاری از پرندگان آواز خوان، سنگ پشت‌های بحری، نهنگ‌ها و سایر حیوانات با تغییر فصل ها به محلات و محیط‌های مختلف مهاجرت می‌کنند.

به گزارش اسوشیتدپرس، این حیوانات در خطر از دست دادن محل زیست اند، یا به شکار و ماهیگیری غیرقانونی رو به رو می شوند و همچنان تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا آنها را تهدید می کند.

در گزارش ملل متحد که به روز دوشنبه ۱۲ فبروری، منتشر شد آمده است که تعدادی از انواع مختلف حیوانات مهاجر که به طور منظم مسافت های طولانی را می پیمایند و بعضی اوقات از مرز ها عبور می کنند، ۴۴ درصد کاهش یافته است. بیش از یک پنجم حصه حدود ۱۲۰۰ نوع حیوانات مهاجر تحت نظارت سازمان ملل متحد، در خطر نابودی هستند.

خرس های قطبی کانادا
خرس های قطبی کانادا

به اساس گزارش، بهره برداری بیش از حد، مانند روش های ماهیگیری، و نیز از بین رفتن محلات زیست به دلیل فعالیت های بیشتر انسانی دو تهدید بزرگ برای نوع حیوانات کوچنده خوانده شده است.

در گزارش می خوانیم که تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و نوعیت کوچیدن حیوانات مهاجر، نیز تاثیر منفی دارند.

به اساس گزارش اسوشیتدپرس، سوزان لیبرمن، معاون سیاست بین‌المللی انجمن غیرانتفاعی حفاظت از حیات وحش می گوید که «یک کشور به تنهایی نمی‌تواند که هیچ یک از انواع حیوانات را نجات دهد».

حکومت ها در کنفرانس تنوع زیست سازمان ملل متحد در شهر مونتریال کانادا در سال ۲۰۲۲، متعهد شدند که ۳۰ درصد از منابع آبی و زمینی را محافظت کنند.

اینگر اندرسن، مدیر اجرایی برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد گفته است که جامعه جهانی باید همین حالا دست به کار شود.

XS
SM
MD
LG