لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۲۶ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۰

نگرانی های بین المللی از ادامه جنگ در نوار غزه؛ « عملیات در رفح ویرانگر خواهد بود»


نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شدهٔ غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر ویران شدهٔ غزه

رهبران سه کشور کامنولت(مشترک المنافع) در مورد عملیات زمینی باالقوۀ اسرائیل در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داده، آن را مخرب و ویرانگر خواندند.

این هشدار نگرانی های بین المللی در این زمینه را افزایش داده است.

کانادا، استرالیا و نیوزلند که عضویت کشورهای کامنولت(مشترک المنافع) را دارند امروز(۱۵ فبروری) در یک اعلامیه ای مشترک، نگرانی عمیق شان را در مورد جنگ چند ماهه اسرائیل در نوار غزه ابراز کرده اند.

این سه متحد نزدیک ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرده اند که حدود یک میلیون فلسطینی اعم از شهروندان و خانواده های آنها در شهر رفح در نوار غزه، پناه گرفته اند.

اعلامیه ای این سه متحد امریکا در حالی صادر شده که فشار های بین المللی بر اسرائیل برای خودداری از آغاز عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، افزایش یافته، اما بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، روز چهارشنبه(۱۴ فبروری) بار دیگر تاکید کرد که جنگ را ادامه خواهد داد.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل

نتانیاهو در اعلامیه ای در شبکۀ اجتماعی تلگرام گفته که عملیات نظامی علیه گروه افراطی حماس در شهر رفح در جنوب نوار غزه، پس از خروج افراد ملکی از منطقه، انجام خواهد شد.

گروه حماس از سوی ایالات متحدۀ امریکا و اتحادیه اروپا به حیث یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل تاکید کرده که نیروهای این کشور جنگ را تا پیروزی کامل ادامه خواهند داد و عملیات نظامی و یک اقدام قوی در رفح، البته پس از خروج افراد ملکی از مناطق جنگی، بخشی از آنست. اسرائیل می گوید که جنگجویان حماس در آن منطقه مخفی شده اند.

اسراییل در حالی روی عملیات نظامی در شهر رفح تاکید کرده که بر اساس گزارش ها، هیئت مذاکره کنندۀ این کشور در مورد آتش بس موقت در منطقه، دیروز مذاکرات در قاهره را ترک کرد.

هدف این مذاکرات به میانجیگری امریکا، مصر و قطر، تامین آتش بس کوتاه مدت به منظور ارسال کمک های بشری به نوار غزه و آزادی سایر گروگان های اسرائیلی از نزد گروه حماس است.

XS
SM
MD
LG