لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۸

لوی درستیز امریکا طرحی را به هدف انجام عملیات مصئون اسرائیل در رفح پیشنهاد کرد


نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر غزه
نیرو های اسرائیلی در بخشی از شهر غزه

به گزارش رادیوی دولتی اسرائیل، جنرال چارلز براون لوی درستیز اردوی ایالات متحده ضمن ارائۀ طرحی برای عملیات نظامی اسرائیل در رفح به هرزی هالوی همتای اسرائیلی خود گفته است که ایالات متحده نمیخواهد شاهد تلفات هزاران غیرنظامی در رفح باشد.

شهر رفح در جنوب اسرائیل موقعیت دارد جایی که بیش از یک میلیون و سه صد هزار فلسطینی در آن پناه گرفته اند.

استفاده از وسایل پیشرفته برای کنترل مرز غزه با مصر به هدف جلوگیری از قاچاق اسلحه به غزه ، بخشی از طرح پیشنهادی گفته شده است.

ایالات متحده همچنان پیشنهاد کرده است که رفح از بقیه نوار غزه منزوی شود و اردوی اسرائیل بر اساس اطلاعات استخباراتی عملیات هدفمند را در ساحات مشخص اجرا کند.

در گزارش رادیوی دولتی اسرائیل آمده که ایالات متحده در این باره که اسرائیل طرحی برای غزه پس از جنگ آماده نکرده، ابراز تأسف کرده است.

از ماه اکتوبر سال گذشته به این طرف شهر غزه صحنه درگیری های شدید و بمباران است
از ماه اکتوبر سال گذشته به این طرف شهر غزه صحنه درگیری های شدید و بمباران است

در گزارش همچنان گفته شده است که لوی درستیزان ایالات متحده و اسرائیل هفتۀ گذشته در جریان سفر یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل به واشنگتن دربارهٔ این پیشنهاد گفتگو کردند.

تصمیم اسرائیل برای حملۀ احتمالی به رفح با نگرانی شدید ایالات متحده رو به رو شده است.

اسرائیل استدلال می کند که اعضای گروه تندرو حماس و برخی رهبران ارشدش خود را در رفح پنهان کرده اند ؛ اما ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا که حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی می شناسند می گویند که حمله به رفح باعث فاجعۀ انسانی خواهد شد.

با وجود این نگرانیها ، برخی از رسانه هایی غربی گزارش داده اند که ایالات متحده در بارۀ فراهم کردن میلیاردها دالر اسلحه به اسرائیل تصمیم گرفته است.

جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده در هفته های اخیر از اقدامات بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل انتقاد کرده و گفته بود که به باورش رویکرد نتانیاهو،در جنگ علیه گروه تندرو حماس در غزه، بیش از آن که به اسرائیل کمک کند به آن صدمه می زند.

XS
SM
MD
LG