لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۸

مراسم تشییع جنازه هفت افسر ایرانی که در سوریه کشته شدند برگزار شد


 ایرانی ها در حمایت از فلسطین
ایرانی ها در حمایت از فلسطین

در ایران امروز جمعه مراسم جنازه آن هفت افسری برگزار شد که روز دوشنبه گذشته در حمله بر صحن سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه کشته شده اند.

گفته می شود که این افراد در یک حمله بی سابقه اسرائیل کشته شدند و ایران تعهد کرد که انتقام آن را می گیرد.

هرچند اسرائیل بطور مستقیم مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته، اما بعضی از مقامات اسرائیلی گفته اند که این بنا مرکز فعالیت شاخه قدس سپاه پاسداران ایران بود و یک هدف مشروع بشمار میرفت.

تلویزیون دولتی ایران تصاویر راهپیماي های را به نشر رساند که تصاویر افراد کشته شده را با خود حمل میکردند که در زیر عکسها مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا نوشته شده بود.

سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه که هدف حمله راکتی قرار گرفت
سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه که هدف حمله راکتی قرار گرفت

این مراسم جنازه با روز قدس در ایران برابر شد. در این روز دولت ایران به سطح ملی برای حمایت از فلسطینی ها و مخالفت با اسرائیل راهپیمائی های را تنظیم می کند.

این روز هرسال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همچون روز همبستگی با آن فلسطینی های تجلیل می شود که می خواهند دولت آینده خودرا در شرق بیت المقدس تشکیل بدهند . این ساحات در جنگ سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شد.

نظر به گزارش رسانه های ایرانی در این راهپیمائی در ایران زید النخاله رهبر گروه افراطی جهاد اسلامی در فلسطین هم اشتراک کرده بود.

در نتیجه حمله روز دوشنبه بر صحن سفارت ایران در دمشق پایتخت سوریه در جمله کشته شده ها یک افسر مهم ایران برید جنرال محمد رضا زاهدی هم شامل بود . او در سپاه پاسداران ایران یک قوماندان بلند رتبه بشمار میرفت.

محمد رضا زاهدی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران که در حمله راکتی به سفارت ایران در دمشق کشته شد
محمد رضا زاهدی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران که در حمله راکتی به سفارت ایران در دمشق کشته شد

از ماه دسمبر به این سو این یک حمله کشنده و خونین در سوریه میباشد که مقامات ایرانی در آن کشته می شوند.

وقتی که ایران در مورد انتقام این حمله هشدار داد ، این عمل احتمال یک جنگ وسیع را بیشتر ساخت.

رادیو فردا بخش ایران رادیو آزادی ، نوشته در حالی که اسرائیل در برابر احتمال حملات متقابل آماده گی می گیرد ، امروز جمعه سفارتخانه های اسرائیل در سرتاسر جهان بسته بود.

نظامیان اسرائیل روز پنجشنبه گذشته تعطیل تمام سربازان قطعات جنگی را به تعویق انداخت و این گام بعد از آن برداشته شد که روز چهارشنبه اسرائیل برای قطعات مدافع هوا نظامیان نو را منسجم کرد.

بنیامین نتانیاهو صدر اعظم اسرائیل دیروز پنجشنبه گفت اگر کسی به اسرائیل زیان برساند و یا برنامه زیان رساندن را داشته باشد ، اسرایل نیز به انها زیان خواهد رساند.

XS
SM
MD
LG