لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۳۶

واکنش امریکا به سفر حقانی؛ میلر: کشور ها باید ممنوعیت سفر های طالبان را رعایت کنند


 متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا

وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در پیوند به سفر سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان به امارات متحده عربی، واکنش نشان داد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می گوید که کشورها باید ممنوعیت سفر مقام های طالبان را رعایت کنند.

میلر ناوقت روز چهارشنبه در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد سفر رسمی سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان به ابوظبی گفت که کشورها باید برای سفرآنعده از مقام های طالبان که در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارند، مجوز دریافت کنند.

پیش از سفر باید سند معافیت اخذ شود و این سند برمنبای قطعنامه شورای امنیت داده می‌شود

او افزود که این مجوز از طریق روند دریافت معافیت سفر همانطوریکه به گفته او در قطعنامه ۱۹۸۸ کمیته تحریم سازمان ملل متحد مشخص شده است، دریافت می شود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تاکید کرد که باید کشورهای عضو سازمان ملل متحد این روند را رعایت کنند.

سراج الدین حقانی و هیئت طالبان در دیدار با رهبر امارات متحده عربی در ابوظبی
سراج الدین حقانی و هیئت طالبان در دیدار با رهبر امارات متحده عربی در ابوظبی

سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان روز سه شنبه ( ۱۵ جوزا ) طی یک سفر رسمی به ابوظبی رفت و با مقام های بلند پایه از جمله شیخ محمد بن زاید آل نهیان امیر امارات متحده عربی دیدار کرد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان از این دیدار در شبکه ایکس، تویتر سابق یاد کرده و گفته است که دو طرف در مورد راه های گسترش روابط برای تامین منافع متقابل و کمک به ثبات منطقه گفتگو کردند.

این سفر آقای حقانی در حالی انجام شده که امریکا برای دستگیری او به علت دست داشتن در حملات مرگبار تروریستی، ده میلیون دالر جایزه تعیین کرده و این جایزه هنوز هم در ویب سایت وزارت عدلیه ایالات متحده ذکر شده است.

XS
SM
MD
LG