لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۱ جوزا ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۰

تیم ملی کریکت افغانستان، تیم پاپوآ نیو گینی را هم شکست داد


این سومین پیروزی پی در پی افغانستان بود.
این سومین پیروزی پی در پی افغانستان بود.

تیم ملی کریکت افغانستان امروز جمعه در برابر تیم پاپوآ نیو گینی با تفاوت هفت ویکت پیروز شد و به جمع هشت تیم برتر جام جهانی ۲۰ آوره کریکت صعود کرد.

این سومین رقابت افغانستان از گروپ سوم جام جهانی ۲۰ آوره کریکت بود که صبح امروز جمعه ۲۵ جوزا در استدیوم "برایان لارا" به میزبانی ترینیداد و توباگو برگزار شد.

تیم افغانستان در این مسابقه برنده قرعه شناخته شد و انتخاب توپ‌اندازی کرد که تیم نیو گینه در ۱۹.۵ آور با از دست دادن همه ویکت هایش ۹۶ دوش را برای افغانستان هدف تعین کرد.

تیم ملی کریکت افغانستان هدف تعین شده را در ۱۵.۱ آور با از دست دادن سه ویکت تکمیل کرد و با تفاوت هفت ویکت برنده شد.

در این مسابقه گلبدین نائب در بخش توپ زنی یا بیتینگ بهترین عملکرد را داشت که از ۳۶ توپ موفق به کسب ۴۹ دوش شد، همچنان سایر بازیکنان افغانستان هریک رحمن الله گربز ۱۱ دوش و عظمت الله عمرزی ۱۳ و محمد نبی عیسی خیل ۱۶ دوش کسب کردند.

در بخش بالینگ، فضل‌الحق فاروقی سه ویکت، نوین‌الحق دو ویکت و نوراحمد یک ویکت به‌دست آوردند، بقیۀ بازیکنان تیم "پاپوا نیو گینی" رن‌اوت شدند.

افغانستان که در دو مسابقه قبلی خود تیم‌های کریکت اوگاندا و نیوزیلند را با اختلاف زیاد شکست داده بود با به‌دست آوردن پیروزی امروز مقابل تیم پاپوا نیو گینه با داشتن نت رن ریت بهتر در صدر گروپ سوم جام جهانی ۲۰ آوره کریکت ۲۰۲۴ قرار گرفت.

تیم ملی کریکت افغانستان با وجود آن‌که صعود اش به جمع هشت تیم برتر کریکت جهان تثبیت شده است اما برای راه‌یابی به عنوان تیم صدر نشین گروپ سوم، مسابقه چهارم دور گروهی اش را باید با تیم میزبان "ویست اندیز" به روز سه شنبه ۲۹ جوزا برگزار کند.

در دور هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آوره کریکت تیم‌ها در دو گروپ چهار تیمی باهم یک‌بار دیگر به‌صورت دوره‌ای یا لیگ رقابت می‌کنند که در پایان مرحلهٔ دور گروهی، دو تیم برتر با داشتن بیشترین امتیاز از گروپ اول و دو تیم برتر نیز از گروپ دوم به مرحله نیمه نهایی یا سیمی‌فاینل راه پیدا می‌کنند.

در گروپ اول مرحلهٔ هشت بهترین این رقابت‌ها تا به حال تیم‌های ملی کریکت هند، آسترالیا و افغانستان حضورشان قطعی شده است و یک تیم باقی مانده در این گروپ تا دو روز دیگر مشخص خواهد شد.

همچنان در گروپ دوم مرحله هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آوره کریکت تیم های ویست اندیز و آفریقای جنوبی حضورشان نهائی شده است و تا دو روز دیگر دو تیم باقی مانده در این گروپ مشخص خواهند شد‌.

نخستین مسابقه تیم ملی کریکت افغانستان در مرحله هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آوره کریکت به روز پنج‌شنبه ۳۱ جوزا ساعت هفت شام به وقت کابل در برابر تیم ملی کریکت هند انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG