لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۴ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۹

تیم کریکت بنگله‌دیش راه خود را به گروه هشت بهترین جام جهانی باز کرد


گوشه یی از یک رقابت کریکت در رقابت های جام جهانی
گوشه یی از یک رقابت کریکت در رقابت های جام جهانی

تیم ملی کریکت بنگله‌دیش به مرحلۀ هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت راه یافت.

تیم های ملی کریکت بنگله دیش و نیپال به روز یکشنبه ۲۷ جوزا در استدیوم "آرنوس ویل" شهر کینگستون جزایر کارائیب از گروپ چهارم جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت، مقابل هم به میدان رفتند.

به نقل از شورای بین المللی کریکت، در این مسابقه تیم ملی کریکت نیپال برندۀ قرعه شناخته شد و انتخاب توپ اندازی در برابر بنگله‌دیش کرد، تیم بنگله دیش در ۱۹.۳ آور تمامی بازیکنان اش را از دست داد و ۱۰۷ دوش را برای نیپال هدف تعین کرد.

تیم ملی کریکت نیپال در ۱۹.۲ آور با از دست دادن همۀ ویکت هایش ۸۵ دوش بدست آورد و با تفاوت ۲۱ دوش از بنگله‌دیش شکست خورد.

با این پیروزی تیم ملی کریکت بنگله‌دیش شش امتیازی شد و به عنوان تیم دوم گروپ "D" به جمع هشت تیم برتر جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت راه یافت. از این گروپ، آفریقای جنوبی به عنوان تیم برتر به دور مهم هشت بهترین راه یافته است.

تیم های ملی کریکت سریلانکا، هالند و نیپال از این گروپ نتوانستند که به دور بعدی صعود کنند و از دور این رقابتها حذف شدند.

در مرحله هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت ۲۰۲۴، تیم ها در دو گروپ چهار تیمی تقسیم شده اند که در گروپ اول تیم های ملی کریکت افغانستان، استرالیا، بنگله دیش و هند قرار دارند و در گروپ دوم تیم های ملی کریکت انگلستان، آفریقای جنوبی، ایالات متحدۀ آمریکا و ویست اندیز حضور دارند.

این تیم ها یک بار دیگر به صورت دوره ای یا "لیگ" باهم در گروپ های شان رقابت می کنند که از هر گروپ دو تیم با داشتن امتیازات بیشتر به مرحلۀ نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG