لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۸ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۹

تیم ملی کریکت افغانستان برای نخستین بار استرالیا را شکست داد


این نخستین پیروزی افغانستان در مقابل استرالیا بود
این نخستین پیروزی افغانستان در مقابل استرالیا بود

تیم‌های ملی کریکت افغانستان و استرالیا امروز یکشنبه سوم سرطان از گروه اول مرحلۀ هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در برابر هم قرار گرفتند که افغانستان با تفاوت ۲۱ دوش استرالیا را برای اولین‌بار شکست داد.

استرالیا که برنده قرعه شناخته شده بود، انتخاب توپ اندازی کرد و تیم ملی کریکت افغانستان در ۲۰ آور با از دست دادن شش ویکت ۱۴۹ دوش برای استرالیا هدف تعیین کرد.

رحمن‌الله گربز در بیتینگ ۶۰ دوش به‌دست آورد، ابراهیم زدران ۵۱ دوش گرفت، کریم جنت ۱۳ دوش و محمد نبی ۱۰ دوش بدست آوردند.

استرالیا در ۱۹.۲ آور با از دست دادن همۀ ویکت‌هایش ۱۲۷ دوش کسب کرد و با تفاوت ۲۱ دوش از افغانستان شکست خورد.

در ختم این مسابقه گلبدین نائب با گرفتن ۴ ویکت بهترین بازیکن میدان شناخته شد، وی در مصاحبه‌اش گفت که این پیروزی را برای همۀ افغان‌ها مبارک‌باد می گویم و از همه تشکر می‌کنم که ما را حمایت می‌کنند.

قابل ذکر است که نوین‌الحق در این مسابقه سه ویکت به‌دست آورد، عظمت‌الله عمرزی، محمد نبی و راشد خان هر کدام یک ویکت به‌دست آوردند.

با این پیروزی که افغانستان کسب کرد دو امتیاز ارزشمند را در مرحلۀ هشت بهترین جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت به‌دست آورد، در جدول گروه اول، هند با چهار امتیاز در صدر قرار دارد، استرالیا با دو امتیاز دوم است، افغانستان نیز دو امتیار دارد و با نت رن ریت کمتر نسبت به استرالیا در جایگاه سوم است و بنگله‌دیش بدون امتیاز در مکان چهار قرار گرفته است.

رحمن‌الله گربز با ۶۰ دوش که امروز به‌دست آورد مجموع دوش هایش به ۲۳۸ رسید و یک‌بار دیگر در صدر بهترین بیتسمن‌های این جام قرار گرفت.

مسابقه بعدی افغانستان به روز سه شنبه پنجم سرطان در برابر بنگله‌دیش برگزار می‌شود و در صورت پیروزی چانس صعود به دور نیمه نهایی را خواهد داشت.

قابل ذکر است که اگر هند استرالیا را شکست بدهد و افغانستان در برابر بنگله‌دیش پیروز شود، صعود افغانستان به نیمه نهایی قطعی خواهد شد، ولی اگر استرالیا هند را ببرد، تیم افغانستان در برابر بنگله‌دیش باید با نت رن ریت بالاترنسبت به هند و استرالیا پیروز شود تا به نیمه نهایی راه یابد.

XS
SM
MD
LG