لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۱۲ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۲

تیم کریکت افغانستان برای رویارویی با تیم افریقای جنوبی آماده شده است


دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان
دو بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان

تیم ملی کریکت افغانستان صبح روز پنجشنبه هفتم سرطان در مرحله نیمه نهایی جام جهانی بیست آوره، به مصاف تیم افریقای جنوبی می‌رود.

هر دو تیم، یک بار در جام جهانی ۲۰۱۰ و بار دیگر در جام جهانی ۲۰۱۶ رقابت کرده اند.

اما در این جریان وضعیت متحول شده است. تیم ملی کریکت افغانستان تیم های قدرتمند جهان، مانند آسترالیا و بنگلادیش را شکست داده است.

تیم کریکت افغانستان با شکست دادن سه تیم، پایوا نیوگینی، یوگاندا و نیوزیلند در مرحله گروهی و تیم آسترالیا و بنگلادیش در مرحله هشت تیم برتر، توانست به مرحله نیمه نهایی جام جهانی کریکت بیست آوره ۲۰۲۴ راه یابد.

راشد خان کپتان تیم ملی کریکت افغانستان در بازی های بیست آوره در کنفرانس خبری گفت که این تیم شایسته‌گی حضور در رقابت های نیمه نهایی را دارد:

"همانطوری‌که تا حال در این مسابقات بازی کردیم، فکر می کنم شایسته حضور در نیمه نهایی استیم. بطور که همه مسئولیت خود را بدوش گرفتند و بهترین بازی را برای تیم انجام دادند، نمی دانم چگونه خوشحالی خود را ابراز کنم، اما این یک موفقیت بزرگ برای ما به عنوان یک تیم و به عنوان یک ملت است، من بی صبرانه منتظر بازی های نیمه نهایی استم."

برخی از اعضای تیم کریکت افریقای جنوبی و رحمت الله گربز، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان در این تصویر دیده میشوند.
برخی از اعضای تیم کریکت افریقای جنوبی و رحمت الله گربز، بازیکن تیم ملی کریکت افغانستان در این تصویر دیده میشوند.

راشد خان سپس گفت که در بازی با تیم بنگلادیش، بازیکنان تیم افغانستان نتوانستند دوش یا رنز زیاد را انجام بدهند، اما به گفته او بازیکنان تلاش های نهایی شانرا انجام دادند تا این بازی به نفع افغانستان پایان یافت.

بازی افغانستان برای افریقای جنوبی صبح وقت پنجشنبه ساعت پنج صبح به وقت افغانستان آغاز خواهد شد.

تیم های کریکت افغانستان و افریقای جنوبی تاکنون دوبار در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ رو به رو شده بودند

این بازی قرار است در ورزشگاه تروبا در ترینیداد برگزار شود، جایی که تیم افغانستان در مرحله گروهی، تیم پاپوا نیو گینی را شکست داده بود.

تیم کریکت افریقای جنوبی یکی از تیم های قدرتمند جهان به حساب می آید و برخی از بازیکنان آن مانند دیوید میلر، ادن مارکرام و کیگوسو رابادا در بازی های بیست آوره شهرت جهانی دارند اما این تیم در مسابقات جام جهانی کریکت بیست آوره امسال، با چالش هایی نیز رو به رو شد.

این تیم در مسابقه با تیم نیپال تنها با تفاوت یک دوش توانست برنده شود و در چند بازی دیگر هم با دشواری، به پیروزی رسید.

اما ادین مارکرام کپتاین تیم افریقای جنوبی می گوید که تیم اش برای مرحله نیمه نهایی آماده است.

میرویس اشرف، رئیس کریکت بورد افغانستان می گوید که مطمئن است که تیم افغانستان می تواند به فاینل راه یابد.

میرویس اشرف، رئیس کریکت بورد افغانستان
میرویس اشرف، رئیس کریکت بورد افغانستان

او در پیامی که در صفحه فیس بوک کریکت بورد افغانستان نشر شده گفت:

" بازیکنان بسیار زحمت کشیدند و باعث افتخار افغانستان شدند. آنها تیم های قدرتمند را شکست دادند و در نهادیت در نیمه نهایی رسیدند. طوری که بازی کردند و طوری که آنها اراده و اشتیاق بازی را دارند می توانند به بازی های نهایی یا فاینل هم برسند."

تیم ملی کریکت افغانستان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در جام جهانی کریکت بیست آوره شرکت کرد و اکنون در جمع یکی از تیم های قوی به شمار می رود.

پس از رسیدن به مرحله نیمه نهایی، افغان ها و طرفداران کریکت در سراسر جهان به تیم افغانستان تبریکی گفتند و از توانایی های بازیکنان این تیم تمجید کردند.

داکتر عرفان علی رئیس جمهور گایانا، جایی که برخی از مسابقات جام جهانی کریکت بیست آوره امسال برگزار شد در فیس بوکش گفت که جام جهانی باید به بازیکنان افغان داده شود.

ساچین تندولکر بازیکن سابق هند که از شهرت زیادی برخوردار است هم گفت که مسابقات تیم ملی کریکت افغانستان و سفر این تیم به مرحله نیمه نهایی، فوق العاده بود.

XS
SM
MD
LG